FANDOM

Wykonać robotę – dwudziesty dziewiąty odcinek drugiego sezonu serialu Pingwiny z Madagaskaru. Emitowany jest wraz z odcinkiem Brylantowy król

Opis odcinka

Podczas jednej z misji pod wybiegiem pingwinów pęka rura. Ptaki boją się, że wezwany fachowiec przebije się przez ich tajny reaktor termojądrowy, co spowodowałoby taki silny wybuch, że czas i przestrzeń (czasoprzestrzeń) zostałyby zniszczone. Skipper chce się dowiedzieć jak najwięcej o fachowcu, który ma naprawiać rurę. Okazuje się, że pochodzi z Rosji i zdobył srebrny medal w podnoszeniu ciężarów. Na początku pingwiny naprawiają rurę za niego i dają mu kanapkę z salcesonem do wozu. Skipper jest pewny, że sobie pójdzie i nie będzie wykonywać pracy, która jest zrobiona za niego. Gdy robotnik przychodzi na wybieg pingwinów, mówi Alice, że nie może przyjąć kanapki i musi wykonać prace po swojemu. Kopie więc dalej. W wybiegu pingwinów oddział za wszelką cenę próbuje mu utrudnić prace (jadowitymi wężami, lodem, ogniem, trzęsieniem ziemi oraz psując mu narzędzia), ale robotnikowi nic się nie dzieje. W ostateczności pingwiny budują makietę zoo w innym miejscu i przekierowują robotnika w to miejsce. Fachowiec jest przekonany, że wykonał robotę na wybiegu pingwinów i odchodzi. Cały oddział cieszy się, że nikt nie odkrył ich tajnego reaktora. 

Ciekawostki

  • To jeden z niewielu odcinków, w którym widzimy, że Skipper płacze (a raczej rozpacza).
  • Gus (Rosjanin) twierdził, że tam skąd pochodzi, mówi się „Jeśli musisz coś zrobić, zrób to po swojemu”. Skipper twierdził dokładnie to samo...
  • Skipper parodiuje filmy z serii Gwiezdne Wojny, mówiąc o jasnej stronie mocy.