FANDOM

Wybory – siódmy odcinek drugiego sezonu serialu Niech żyje Król Julian

Fabuła

Król Julian ratuje z opuszczonej jaskini uroczego starszego lemura o imieniu Zygmunt Leciwy i powołuje go na swojego doradcę.

Postacie

  • Król Julian
  • Maurice
  • Jagódka
  • Mort
  • Zygmunt Leciwy
  • Lemury
  • Rysiek
  • Żaneta
  • Ted
  • Dorotka
  • Horst
  • Hektor

Ciekawostki

  • Głaz toczący się przez jaskinie, aby zgnieść Jagódkę i Maurice'a to parodia sceny, którą popkultura ujrzała w filmie Poszukiwacze Zaginionej Arki (1981).
  • Polscy tłumacze wprowadzili wiele odniesień do polityki w Polsce – Żiżi mówi do Juliana o zielonej wyspie (aluzja do wystąpienia Donalda Tuska – "Polska jest zieloną wyspą w Europie); Zygmunt atakuje Juliana i mówi, że ten je ośmiorniczki, co często zarzucali działacze opozycji politykom PO; Julian pyta lemury "pomożecie?", jak często pytał Edward Gierek, sekretarz KC w latach siedemdziesiątych.
  • Żiżi pokazuje Julianowi gazetę z opublikowanymi wynikami wyborów przed zakończeniem głosowania. Chociaż może się to wydawać niedorzeczne, dawniej w USA i innych krajach, gdy gazety były jedynym środkiem masowego przekazu, wydawcy prześcigali się o to, kto pierwszy opublikuje wyniki wyborów (bo ten zarabiał najwięcej pieniędzy). Dlatego bardzo często pisano wyniki sprzed ogłoszenenia wyników, czasami wynikały z tego problemy, gdy wygrał nie ten kandydat, którego zwycięstwo założył wydawca gazety.
  • Zakończenie odcinka jest bardzo podobne do zakończenia "Balladyny", polskiego utworu Juliusza Słowackiego. Balladyna zaraz po objęciu tronu również ginie uderzona przez piorun

Błędy

  • Zygmunt Leciwy nie powinien mieć kontaktu z powierzchnią, lecz Hektor wiedział o jego prawdziwej tożsamości