FANDOM

Tygrysica - mieszkanka Jadeitowego Pałacu, liderka Potężnej Piątki. Na ogół jest opanowana, spokojna i lubi ćwiczyć Kung-Fu, bez którego – jak sama twierdzi, nie mogłaby żyć. Posiada dużą inteligencję i spryt, dzięki którym szybko rozprawia się z okolicznymi bandytami. Tygryska nie przepada za żartami, zwłaszcza opowiadanymi przez Po. Została wcześniej wybrana na Smoczego Wojownika przez Shifu, lecz niespodziewana sytuacja spowodowała, że to Panda zdobył tytuł.

Opis Edytuj

​Osobowość Edytuj

Tygrysica jest bardzo odważna. Nie boi się stawić czoła Tai Lungowi czy Shenowi. Jak widzimy w serialu pt. Legenda o niezwykłości, gdy przychodzi zagrożenie zazwyczaj jest pierwsza na miejscu zdarzenia i walczy z przeciwnikiem np. Temutajem.

Wygląd Edytuj

Umiejętności Edytuj

Tygryska jest bardzo inteligentna, często opracowuje dobrą strategię walki i pokonuje przeciwnika. Jest także sprytna i potrafi zaskoczyć wroga. Dlatego mistrz Shifu darzy ją ogromnym zaufaniem. On pokładał w niej wielkie nadzieję i myślał, że to właśnie ona zostanie Smoczym Wojownikiem. Jej zwinność i szybkość możemy zauważyć, gdy skacze po dachach budynków oraz gdy stara się dogonić swojego przeciwnika. Była najlepsza na treningach. Dlatego Shifu mianował ją przywódczynią piątki.

HistoriaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Tygrysica nie posiadała rodziny, została natomiast porzucona i oddana do sierocińca Baogu, które było radosnym, jak i bezpiecznym miejscem. Sierociniec ten skrywał jednak pewną tajemnicę, którą była sama Tygryska. Ponieważ dziewczynie brak było opanowania i łagodnego usposobienia wszystkie dzieci uciekały przed nią. Tygrysica odczuwała wielki ból i zdruzgotanie, ponieważ tak jak normalne dziecko chciała mieć prawdziwych przyjaciół. O całej sytuacji dowiedział się Mistrz Shifu, który pewnego dnia przybył do sierocińca, aby nauczyć dziewczyny panowania nad sobą. Z początku przychodziło jej to bardzo trudno, ale systematyczne treningi pod okiem mistrza opłaciły się. Tygryska znalazła wspólny język z innymi sierotami, a w zabawie mógł uczestniczyć każdy. Niestety, dorośli nadal bali się małej Tygryski i nie mieli odwagi jej zaadoptować, dlatego Shifu postanowił zabrać ją do Jadeitowego Pałacu i uczyć ją sztuki Kung-Fu, jednak nie okazywał jej tyle miłości, jaką darzył swojego pierwszego ucznia – Tai Lunga

Kung Fu Panda Edytuj

Tygrysica była najlepszą uczennicą mistrza Shifu. Była przywódczynią Wielkiej Piątki. Miała zostać Smoczym Wojownikiem. Ale mistrz Oogway wybrał Po. Tygrysica nie mogła się z tym pogodzić. Z początku nie tolerowała pandy. Uważała, że jest słaby i nie powinien zostać Smoczym Wojownikiem. Jednak pogodziła się z tym po tym jak Po pokonał Tai Lunga. Wcześniej uczestniczyła w części walki z nim, jednak Tai Lung ją pokonał.

Kung Fu Panda 2 Edytuj

Tygrysica znowu jest jedną z głównych bohaterów filmu. Uczestniczyła w wyprawie do pałacu Shena. Zauważyła jak Po próbował osiągnąć równowagę. Stwierdziła, że maszt nie jest godnym przeciwnikiem, ale ona tak. Właśnie w tym momencie filmu dowiadujemy się, że Tygrysica nie czuje bólu w łapach, co bardzo zdziwiło Po. Zyskała tą zdolność gdy przez 20 lat uderzała łapami o żelazne drzewa. Tygrysica jest z natury opanowana i twarda. Jednak gdy Po mówi, że nie wie jak to jest stracić rodziców ona przytula zdziwionego pandę i mówi, że rozumie to bardzo dobrze. Jest smutna i prawie płacze (co dostrzeże tylko doświadczony widz), gdy wszyscy jak i ona myśleli, że Po zginął od strzału kulą ognia. Jednak odczuwa dużą ulgę gdy widzi Po. Później pomaga mu pokonać Shena.

Ciekawostki Edytuj

  • Ma łaskotki (wiadomo o tym z odcinka ,,Zemsta nosorożca").
  • 2 lata temu (przed akcją odcinka, w którym się o tym dowiadujemy) raz płakała (wiadomo o tym z odcinka ,,Panda za kratkami"), mogło chodzić o sytuację z 2 części filmu.
  • Ma spazm kiedy słyszy słowo strąk (wiadomo o tym z odcinka ,,Panda za kratkami").
  • Kiedy miała 12 lat, kochała się w Shifu (wiadomo o tym z odcinka ,,Panda za kratkami").
  • Była zakochana w Nocnym Mocnym. 
  • Najprawdopodobniej wciąż jest zazdrosna o pozycje Smoczego Wojownika, którą zajął jej Po. 
  • Ma twarde łapy ponieważ uderzała w żelazne drzewa przez 20 lat.
  • Jest skrajnie nieufna, nie ufa nawet listonoszowi, który przychodzi do Jadeitowego Pałacu od 30 lat, twierdząc, że on od 30 lat coś planuje (wiadomo o tym z odcinka ,,Panda za kratkami").
  • Jej życie było podobne do życia Tai Lunga :oboje byli sierotami i oby dwoje wychowywał Shifu. Łączy ich również to że są dużymi kotami.

Zobacz też Edytuj

KFP logo.png
Media:
Kung Fu PandaKung Fu Panda 2Kung Fu Panda 3Kung Fu Panda: Legenda o niezwykłości
Postacie:
PoShifuOogwayTygrysicaMałpaŻurawŻmijaModliszkaPan PingTai LungZengShenLi ShanPrzywódca WilkówPengMei MeiKe-PaJunjieFung
Miejsca:
Jadeitowy PałacDolina Spokoju
Przedmioty:
Smoczy zwój

Więcej z Fandomu

Losowa wiki