FANDOM

Szczerbatek – Smok wytresowany przez Czkawkę. Jest jeden z głównych bohaterów trylogii Jak wytresować smoka i serialu Jeźdźcy Smoków. Jest on z gatunku Nocnej Furii.

Streszczenie

Osobowość

Szczerbatek jest bardzo lojalnym i wiernym towarzyszem. Dba o swojego pana, mimo że oboje często sobie dokuczają i żartują z siebie nawzajem. Widać, że smok lubi się wygłupiać, robić różne akrobacje w locie i spędzać czas z Czkawką. Zachowanie zwierzęcia często przypomina kota lub psa. Szczerbatek często naśladuje innych, goni własny ogon, a cała jego mimika ma w założeniu przypominać kocią. Smok jest też niezwykle inteligentny.

Wygląd

Smok nie jest bardzo duży. Zalicza się go do średnich. Jego ciało pokryte jest bardzo drobną, czarną łuską, co daje złudzenie ich braku. Jego głowa jest płaska, z przodu owalna. Po bokach są dwie dość długie wypustki odbierające bardzo ciche dźwięki, drgania ziemi itp. Dodatkowo wyżej ale tez po bokach jest pada najdłuższych ,,uszu". Dzięki ich ułożeniu można także zorientować się o nastroju smoka. Po środku głowy są jeszcze dwie krótsze wypustki. Duże oczy są zielono-żółtego koloru. Źrenice dostosowują się do zachowania smoka – są wąskie i mocne podłużne w momentach zagrożenia, kiedy zachowuje się dziko. I bardzo duże okrągłe kiedy okazuje zaufanie. Ciało smoka przypomina kota. Niezbyt długie, jednak giętkie i zwinne. Ma cztery łapy o okrągłym spodzie i ostrych pazurach. Skrzydła są duże w porównaniu do smoka, błoniaste na kształt nietoperzy, jednak bez haczyków. U podstawy ogona wyrasta pierwsza para dość dużych lotek. Druga jest na końcu ogona. Jest duża, służy do sterowania i stabilizowania lotu. Dodatkowo możemy zauważyć że smok ma parę blizn.Przez jego grzbiet przebiega rząd wypustek i pół-okrągłym kształcie. W drugiej części filmu smok umie je rozkładać i składać.

Smak ma także półokrągłe, mimo to ostre zęby które umie schować w dziąsłach.

Umiejętności

  • Lot – jako że posiada skrzydła Szczerbatek jest doskonałym lotnikiem. Mimo utraty lotki dzięki pomocy Czkawki nadal jest w tym świetny. Nocna Furia jest najszybszym smokiem jaki istnieje.
  • Strzał plazmy. – smok ma ograniczoną liczbę strzałów. Jego ,,ogień " to rozgrzana plazma powodująca spore wybuchy.
  • Inteligencja. – Nocne furie to najinteligentniejszy gatunek smoka, Szczerbatek na przykład na samym początku nie atakował tak jak inne smoki wikingów, a katapulty.
  • Echolokacja – w paru odcinkach serialu odkrywamy, że Szczerbatek ma zdolność echolokacji. Wysyła fale dźwiękowe i wyłapuje ich drgania. Dzięki temu może łatwo poruszać się po ciemnych jaskiniach.
  • Ślina – z czasem dowiadujemy się, że ślina smoka ma lecznicze właściwości, ale dobrze się tez sprawdza w roli kleju.
  • Wysuwane zęby – smok może schować swoje zęby w dziąsłach.
  • Rząd wypustek na plecach które smok składa i rozkłada. Zwiększają jego prędkość i możliwość ostrych manewrów.

Biografia

Jego historia jest przedstawiona w filmie Jak wytresować smoka

Galeria

Zobacz też

Jak Wtresować Smoka
Media:
Filmy pełnometrażowe: Jak wytresować smokaJak wytresować smoka 2Jak wytresować smoka 3

Filmy krótkometrażowe: Legenda o Smoku GnatochrupiePrezent Nocnej FuriiKsięga smokówŚwit jeźdźców smoków
Serial: Jeźdźcy smoków

Gry: How to Train Your Dragon
Postacie:
Czkawka HaddockAstrid HoffersonŚledzik IngermanSączysmark JorgensonMieczyk ThorstonSzpadka ThorstonStoick WażkiPyskacz GburGothiSączyślin JorgensonGrubyWiadroPleśniakAlbrecht PerfidnyJohann KupczyHeatherDagur SzalonyGustaw LarsenNiemy SvenValkaDrago KrwawdońEretSzczerbatekWichuraSztukamięsHakokiełCzerwona ŚmierćPłomieńThornadoWrzeniekCzaszkochrupMarudaOszołomostrach ValkiOszołomostrach DragoChmuroskok
Miejsca:
BerkSmocze Sanktuarium
Przedmioty:
PiekielnikTarcza CzkawkiSmocze Oko
Smoki:
Nocna FuriaŚmiertnik ZębaczGronkielKoszmar PonocnikZębiróg ZamkogłowyTajfumerangGromogrzmotWrzeniecSzeptozgonZaduśny ZdechZmiennoskrzydłyKrzykozgonOgnioglista Królowa OgnioglistMarazmorWandersmokSzybki SzpicStormcutterOszołomostrachRaziprądPotrójny Cios
Piosenki:
Jak Wytresować smoka: Sticks and Stones

Jak Wytresować smoka 2: For The Dancing And The DreamingWhere No One GoesInto A Fantasy