FANDOM

Smoczyca – postać z cyklu pełnometrażowych i krótkomevtrażowych filmów animowanych Shrek. Jest żoną Osła. Mają razem piątkę dzieci.

Streszczenie

Smoczyca jest smokiem płci żeńskiej. Pokryta jest łuskami koloru bordowego. Gdy była strażnikiem Fiony, dobrze wykonywała swoją pracę. Pokonała wielu rycerzy. Potrafi latać i ziać ogniem. Dobrze walczy. Po poznaniu Osła stała się łagodna, pomocna i szczęśliwa.

Biografia

Shrek

Na początku była strażniczka zamku, w którym Fiona czekała na wybawcę. Pokonała wtedy wielu rycerzy. Gdy Shrek próbował przejąć królewnę, przeszkadzała mu i próbowała pokonać. Jednak największą jej uwagę skupił Osioł. Zakochała się w nim. Ostatecznie bohaterom udało się jej uciec. Później znów spotyka Osła. Pomaga Shrekowi dostać się do Duloc. Gdy Shrek i Fiona zostają pokonani, na sygnał gwizdu przylatuje i zjada Lorda Farquaada. Potem bierze ślub z Osłem.

Shrek 3-D

Pomaga Shrekowi i Osłowi pokonać ducha Lorda Farquaada.

Shrek 2

Pojawia się po końcowych napisach. Przylatuje do Zasiedmiogórogrodu razem ze swoimi dziećmi co uszczęśliwia Osła.

Shrek Trzeci

Gdy Shrek, Osiól i Kot w butach wyruszają na poszukiwanie Artie'ego, ta zostaje z Fioną, Królową Lilian i baśniowymi stworami. Po ataku Księcia z bajki na miasto próbowała go bronić, lecz została pokonana. Później z innymi próbowała przeszkodzić Księciu. Na koniec popycha wieżę, która miażdży Księcia z bajki.

Pada Shrek

Próbuje spędzić święta razem ze Shrekiem i innymi.

Shrek Forever

W normalnym świecie towarzyszy bohaterom w życiu. W świecie "bez Shreka" jest na dworze Rumpelstiltskina. Próbowała nawet pokonać Shreka i Fionę. Poźniej życie wraca do normy.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaOsiołSmoczycaCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyLord FarquaadRobin HoodKot w butachMagiczne lustroKról HaroldKrólowa LilianWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZasiedmiogórogródKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina