FANDOM

Chcecie zobaczyć? To prezent. Ciągle tylko ćwiczycie. Chciałem was czymś rozerwać. Jednego tu, drugiego tam, a trzeciego tak rozerwę... że zostanie mokra plama!

—Shen do Mistrzów; na koniec serwując szaleńczy uśmiech, Kung Fu Panda 2

Lord Shen główny antagonista w filmie Kung Fu Panda 2. Chciał podbić Chiny za pomocą broni ziejącej ogniem i plującej żelazem (armaty).

WyglądEdytuj

Shen jest pawiem indyjskim o czarno-czerwonych piórach na ogonie i czubie. Ma czerwone oczy. Nosi jasno szarą szatę z czarnym pasem i wykończeniami. Do pazurów przyczepia żelazne szpony, które wykorzystuje w walce oraz do tworzenia iskier potrzebnych do odpalenia jego broni.

CharakterEdytuj

Lord Shen cechuje się sprytem. Ma również mordercze skłonności, bywa trochę szalony i nerwowy.
Shen jest perfekcjonistą, co widać kiedy kazał Gorylom przesunąć armatę trochę w lewo, argumentując:
Trzydzieści lat czekałem na tę chwilę. Wszystko ma być dokładnie tak jak to zaplanowałem, a zaplanowałem trochę bardziej w lewo!

HistoriaEdytuj

Paw jest dziedzicem tronu, jednak rodzice go skazali go na banicję. Stara koza przepowiedziała, że jeśli dalej będzie wykorzystywał ogień do zła i będzie planował zagłade, zostanie pokonany przez wojownika przywdzianego w biel i czerń. Wściekły paw pozabijał wszystkie pandy, jednak jedna uciekła, z dzieckiem na rękach. Shen tylko przypieczętował swoje przeznaczenie; Po przeżył.

Gdy podczas KFP 2, Shen planuje zemstę, Po dowiaduje się prawdy. Na początku paw wmawia wojownikowi, że rodzice go nie kochali. Podczas bitwy panda wpada do wody, skąd wynurza ją stara koza – wróżbitka. Ratuje Po i leczy. Potem opowiada historię zgodnie z prawdą i pokazuje maskotkę. Okazało się, że swoją przystań urządziła w dawnym domu Po. Smoczy wojak odnajduje równowagę poprzez wspomnienia.

W końcu, gdy swój plan paw wciela w życie, wypływa. Zostaje powstrzymany przez pandę, który uwalnia piątkę. Miś wpada do wody. Jego przyjaciele są ledwo żywi. Wychodzi więc na wysepkę. Znów opanowuje go równowaga, dzięki niej przechwytuje kule, które miały zniszczyć kung fu. Jedna trafia w Lorda Shena. Paw żyje, jednak gdy Po przybywa, sam pieczętuje swą śmierć.

GaleriaEdytuj

Zobacz teżEdytuj

KFP logo
Media:
Kung Fu PandaKung Fu Panda 2Kung Fu Panda 3Kung Fu Panda: Legenda o niezwykłości
Postacie:
PoShifuOogwayTygrysicaMałpaŻurawŻmijaModliszkaPan PingTai LungZengShenLi ShanPrzywódca WilkówPengMei MeiKe-PaJunjieFungKai the collector
Miejsca:
Jadeitowy PałacDolina Spokoju
Przedmioty:
Smoczy zwój

Więcej z Fandomu

Losowa wiki