FANDOM

Oh, mój synu... To byli tylko niewolnicy.

—Seti rozmawiający ze swoim synem.

Seti I – poboczny antagonista w filmie Książę Egiptu. Mąż królowej Tuya, ojciec Ramzesa oraz przybrany ojciec Mojżesza.

Historia Edytuj

Juokdf

Z rozkazu Faraona egipscy żołnierze zabijają noworodki.

Seti jest Faraonem Egiptu oraz mężem królowej Tuyi. Na początku filmu nakazał swoim zabijanie każdego hebrajskiego dziecka, z obawy, że Hebrajczycy dorastają i zaczną walczyć przeciwko niemu.

Jakiś czas później pojawia się po zniszczeniu świątyni przez Ramzesa i Mojżesza.

O;ol;i0yu

Synowie przed Faraonem.

Obwinia Ramzesa za zniszczenia i mówi mu, że nie jest gotów aby objąć tron. Mojżesz apeluje do Setiego za prośbą, aby Ramzes mógł się wykazać, na co Seti się zgadza. Seti pojawia się później podczas święta, podczas którego wyznacza Ramzesa na księcia regenta, na prośbę Mojżesza.

Ghthsr

Seti przytula Mojżesza.

Seti znajduje Mojżesza, który ogląda mozaikę ukazująca zabicie wszystkich hebrajskich niemowląt. Mówi mu to, że całe te wydarzenie miało na celu utrzymanie kontroli nad hebrajskimi niewolnikami i zapobiec buntowi przeciwko niemu. Usprawiedliwia swoje zachowanie tym, że byli to niewolnicy. Jednak Mojżesz odwraca się od niego z obrzydzeniem.

Jakiś czas później po ucieczce Mojżesza na pustynię Seti zmarł, a tron po nim obejmuje Ramzes.

Zobacz też Edytuj

KE logo
Media:
Książę Egiptu
Postacie:
MojżeszRamzesTzipporahJethroAaronMiriamSeti ITuyaHotepHuyYochevedCórki JethroAmunNefretiriBakaDathanJacobJoshuaKahmaNeria
Miejsca:
EgiptSynaj
Przedmioty:
Laska MojżeszaTablice z przykazaniami
Piosenki:
Uwolnij nasKołysankaTo co ukochałem (repryza)Przez nieba wzrokNie z patałachami graszPlagiGdy wierzysz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki