FANDOM

Przedświąteczna gorączka – dwudziesty siódmy i jednocześnie dwudziesty ósmy drugi specjalny odcinek drugiego sezonu serialuPingwiny z Madagaskaru.

Opis odcinka Edytuj

AkcjaEdytuj

W zoo – jak co roku – odbywa się przygotowywanie do świątecznej imprezy dla dzieci. Julian przekonuje inne zwierzęta, by odbyło się losowanie zadań. Jemu i innym lemurom przypada obowiązek zdobycia choinki. Skipper i Szeregowy mają odgrywać role św. Mikołaja i elfa – ruszają więc w miasto, by wytropić Świętego i zdobyć sekret jego świątecznej magii. Tymczasem w Zoo wybucha spór między zwierzętami odpowiedzialnymi za dekoracje, dotyczący ich ogólnego charakteru. Kowalski i jego ekipa (Burt i Mason) zamierzają przystroić zoo w stylu Dickensowskim, natomiast drużyna Rico, do której należą Marlenka i Edek chce postawić na bardziej "odjechane" wzory, korzystając z periodyku Zimowy Huligan. Ostatecznie sprzeczka kończy się bijatyką. Lemury tymczasem kradną z placu miejskiego słynną nowojorską choinkę. Przewożąc ją ciężarówką do zoo, wpadają na Szeregowego i Skippera, którzy tymczasem wytropili grupę "fałszywych" Mikołajów. Zaczyna się szaleńczy pościg po ulicach Manhattanu.

ZakończenieEdytuj

Gdy wszyscy wracają do zoo panuje, tam chaos. Skipper pyta się, dlaczego nie mógł ich choć na chwile zostawić samych. Pyta się też, czemu jest winien i w tym czasie przylatuje Mikołaj. Mówi mu, co zrobił oraz, że od początku miał w sobie magię świąt. Skipper zrozumiał to wreszcie i organizuje dla zwierząt Wigilię w parku. 

BłędyEdytuj

  • Gdy Marlenka uczestniczyła w piosence świątecznej w parku powinna zdziczeć. Błąd się powtórzył w kilku innych odcinkach aż do odcinka Mała stopa.
  • Liczba Mikołajów siedzących na choince zmieniała się wielokrotnie.
  • Max Kolanko (Chuck Charles) mówił, że nie umie mówić normalnie. W innnych odcinkach mógł mówić normalnie.
  • Mikołaj był o wiele wyższy niż w Madagwiazdce.
  • Gdy zwierzęta szły przez park, za bramą nie było widać zoo tylko resztę parku.
  • Skipper pisał na klawiaturze, a ponoć nie umie pisać.
  • Gdy Julian śpiewał, aktor Morta się pomylił i powiedział „Jedziemy panie ciut za wolno, trzeba wcisnąć gaz” a powinien „Oni gonią nas, więc chyba gaz już wcisnąć czas!”. Twórca serialu przyznał się do błędu odcinka na posiedzeniu rady kreskówek Nickelodeon.
  • Gdy piosenka się zaczynała przy fortepianie siedział Bolo, a w parku Lolo.
  • Gdy zwierzęta w zoo rzucały się śnieżkami, Edek pokazał coś do Rico. W tym momencie miał sierść ciemną, jak Mason.
  • Gdy lokatorzy zoo śpiewają i trzymają się za ręce, są różnie ustawieni.

Niezapomniane cytaty Edytuj

Mason: Obawiam się, że pomyliło ci się to z innym filmem.
Burt: Gniotę sprzęty szarą pupą gniotu gniotu gniot i gniotu gniot!
Julian: Jadę ulicą, opony asfalt drą!
Julian: Wszak żyjemy we Francji!

Maurice: W Ameryce!

Skipper: Niech cię szlak Internecie. 40 tys. filmów o kotach, 0 pożytecznych informacji.
Mort: Mikołaj tu?

Skipper: Lemur tu?

Maurice: Mikołaj tam!

Julian: Drzewo!

Człowiek przebrany za Mikołaja: Zwierzęta?

Szeregowy: Zdziwienie.

Mort: Ziemniaczek!

Julian: Nie przejmuj się Mort. Twarz twa próbowała, lecz szyba silniejszą była.

Ciekawostki Edytuj

  • Święty Mikołaj ma inny głos niż w Madagwiazdce.
  • Julian śpiewając Jadę ulicą parodiował piosenkę "Jingle bells".
  • Bomba lecąca na początku odcinka jest innego koloru niż zwykle, czyli zielonego.

Aluzje Edytuj

  • Goldfinger – Kowalski rzucał cylindrem który ściął bałwanowi głowę.
  • Opowieść Wigilijna – Kowalski, Mason i Burt byli przebrani za atrakcje Dickensa.

Ten tytuł nawiązuje do filmu Przedwiąteczna gorączka.

PiosenkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki