FANDOM

Po (prawdziwe imię Lotos) – tytułowa Kung Fu Panda  i zarazem Smoczy Wojownik.

OpisEdytuj

OsobowośćEdytuj

Panda cechuje się wyraźnie dużym poczuciem humoru, pomysłowością i niefrasobliwością, przez to ostatnie dość często wpada w poważne kłopoty. Jest jednym z najbardziej przyjacielskich postaci, chętnie pomaga bądź radzi, nawet największym antagonistom, co zostało pokazane na przykładzie Hun Duna. Szczególnie dużo czasu spędza z Małpą, który jest jego najlepszym przyjacielem, mocno przyjaźni się również z Modliszką. Tygrysica żywi czasem pewną urazę do niego, ponieważ uważa, że przez niego Jadeitowy Pałac nie jest już miejscem medytacji i godzin morderczych treningów.

​WyglądEdytuj

Po jest Pandą Wielką. Jest więc czarno-biały z małymi uszkami i krótkim, okrągłym ogonkiem. Dodatkowo wojownik ma nadwagę. Mimo wszystko potrafi wykonać szpagat, a brzuch służy do zadawania ciosów. 

Historia Edytuj

PrzeszłośćEdytuj

W przeszłości Po był małą pandą imieniem Lotos mieszkającą w niewielkiej wiosce z rodzicami. Jej spokój, zakłóciło wtargnięcie do wioski wojsk Lorda Shena, który nakazał wybić wszystkie żyjące pandy w osadzie, w obawie przed straszną przepowiednią. Rodzice nie chcieli pozwolić na śmierć syna, dlatego matka, postanowiła schować małego Po do skrzynki, tym samym odciągając uwagę wrogów, w wyniku czego sama została uśmiercona. Małą Pandę znalazł Pan Ping – właściciel małej restauracji w Dolinie Spokoju. Nie miał on sumienia zostawiać porzuconej pandy, dlatego podjął decyzję o przygarnięcie małego chłopca.  Poświęcał on dość dużo czasu na wychowywanie Po, stając się jego drugim ojcem.

Kung Fu PandaEdytuj

Z czasem dorastania panda stała się wielkim fanem Kung-Fu i Potężnej Piątki, jednak rodzinna tradycja była związana nie ze sztukami walki, lecz z prowadzeniem restauracji, co nie zbyt odpowiadało bohaterowi.Pewnego dnia Mistrz Oogway miał zamiar wybrać spośród piątki adeptów – Małpy, Modliszki, Żmii, Żurawia i Tygrysicy – tego, który pozna tajemnicę Smoczego Zwoju. Los okazał się jednak niezwykle przewrotny, ponieważ Smoczym Wojownikiem zostaje właśnie Po, którego miał szkolić zgorzkniały Mistrz Shifu. Panda zupełnie przypadkiem trafiła na arenę za pomocą fajerwerek. Ojciec kazał mu bowiem wieźć wózek z makaronem, a schody są trudne. Nie zdążył wejść na czas.

Zwierzę nie wyglądało na mistrza, było obiektem szydzenia i nienawiści Tygrysicy. Chłopak nie potrafił wykonać nawet szpagatu, ani pokonać zabawki dla dzieci. Z toru przeszkód wrócił jak z wojny.

Tygrysica i Shifu zagorzale próbowali wyrzucić Po, a raczej odwieść od pałacu i wmówić, iż się nie nadaje. Na szczęście on ich nie słuchał i nie brał słów dwójki na poważnie. W pałacu służył za kucharza. I właśnie kluski go uratowały. Gdy pewnego dnia podjadał, zrobił szpagat. Wszystko to widział jego mistrz i trener – Shifu. Odtąd za motywację służyły kluski. Wkrótce mieszkańcy Jadeitowego Pałacu przekonali się, że w tej niepozornej, tłustej, otyłej pandzie drzemią ogromny potencjał i niesamowite moce kung fu. 

Gdy Smoczy Wojownik jest gotów, aby poznać tajemnice zwoju, okazuje się, że to ściema. Shifu radzi, aby wrócił do wioski. Piątka rusza, aby powstrzymać Tai Lunga.

Gdy Po dociera do restauracji ojca, poznaje sekret jego zupy. Nie ma tajnego składnika – zupa jest doskonała sama w sobie i nie trzeba jej ulepszać. Wtedy też chłopak doznaje oświecenia. Uświadamia sobie, iż zwój miał do przekazania jedną wiadomość – tajnym składnikiem jesteś Ty.

Tai Lung stoi przy pałacu. Brutalnie bije Shifu. Odkrywa jednak, że zwoju nie ma.

Wkrótce dochodzi do walki, która wpisała się na wieki w zwoje Kung Fu. Oto Po i Tai Lung stają do walki. Tak samo jak piątka i Shifu na początku, pantera szydzi z Po. Ten nic sobie z tego nie robi. Tai Lung bierze zwój, jednak okazuje się, że jest pusty. Znów trwa walka. Nagle Po chwyta za palec wielkiego kota. Wykonuje technikę palca zagłady i uśmierca go.

Kung Fu Panda: Legenda o niezwykłościEdytuj

W sezonach walczy ze złoczyńcami, a w drugim sezonie pokonuje demona Ke-Pa. Okazuje się, że Oogway ofiarował pandzie Bohaterskie Chi.

Kung Fu Panda 2Edytuj

W Kung Fu panda 2, Po uczy się opanowania. Dowiaduje się prawdy o swoim pochodzeniu. Pod koniec filmu widzimy jego rodziców, gdzieś na uprawie ryżu. 

Wspomnienia pomagają pandzie osiągnąć całkowitą, czystą i w całej swej postaci równowagę.

Kung Fu Panda 3 Edytuj

Po dowiaduje się, że mistrz Kung-Fu Shifu się zestarzał i musi przejąć jego miejsce. Jednak słabo mu to idzie. Pewnego dnia znajduje swojego dawno zaginionego ojca -Li Shana który od lat szukał swego syna. Dowiaduje się też że jego prawdziwe imię po urodzeniu to "Lotos". Wtedy Po poznaje dawno zaginioną wioskę Pand.

CiekawostkiEdytuj

  • Po ma zielone oczy, ponieważ w Chinach kolor zielony oznacza zło.
  • Pełna nazwa Po to Po Ping, jago imię znaczy "Cenny Spokój".
  • W pierwszym filmie Po mówi, że nie ma pazurów, a przecież ma, tylko są grubsze i krótsze niż u Tygrysicy.
  • We wcześniejszych planach Dreamworks Animation, przybranym ojcem Po miał być Shifu.
  • W pierwszych myślach Dreamworks Animation Po miał mieć żyjącą pandzią matkę. która pracowałaby dla Pana Pinga.
  • Ulubiony kolor Po to niebieski.
  • Chiński znak zodiaku Po to koza.
  • W  legenda o niezwykłości został zabity przez Ke-pa ale został przywrócony do życia
  • Jego prawdziwe imię to "Lotos".

Zobacz teżEdytuj

KFP logo.png
Media:
Kung Fu PandaKung Fu Panda 2Kung Fu Panda 3Kung Fu Panda: Legenda o niezwykłości
Postacie:
PoShifuOogwayTygrysicaMałpaŻurawŻmijaModliszkaPan PingTai LungZengShenLi ShanPrzywódca WilkówPengMei MeiKe-PaJunjieFungKai the collector
Miejsca:
Jadeitowy PałacDolina Spokoju
Przedmioty:
Smoczy zwój

Więcej z Fandomu

Losowa wiki