FANDOM

Pingwin, który mnie kochał – sto czterdziesty ósmy odcinek serialu Pingwiny z Madagaskaru. Jest to dziesiąty, a zarazem ostatni, odcinek specjalny serialu.

Dokładny opis

Kowalski testuje swój nowy wynalazek – antygrawitacyjne skarpetki. Niestety, podczas lotu pingwin obraca się o sto osiemdziesiąt stopni, w wyniku czego mechanizm odlatuje. Naukowiec ma nadzieję, że nikt go nie widział, jednak okazuje się, iż jego poczynania obserwował dziobak Parker, chłopak Doris – nieszczęśliwej miłości Kowalskiego. Przybysz przekazuje nielotowi wiadomość od delfinicy – Francis, brat jego ukochanej, został zamknięty w parku wodnym Seaville, a jedynymi osobami mogącymi go uwolnić są pingwini komandosi. Wynalazca przekonuje drużynę do podjęcia wyzwania, ponieważ koniecznie chce zaimponować delfinicy i udowodnić, że byłby lepszym towarzyszem jej życia, niż Parker. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że "Francis" to w rzeczywistości doktor Bulgot. Ten jednak nadal myśli, że jest tresowanym delfinem-skoczkiem, Płetewkiem. Dziobak, wiedząc, iż – ze względu na swój jadowity pazur – żaden z pingwinów nie stanowi dla niego zagrożenia, wyjawia im, że pracuje dla delfina, po czym ogłusza towarzyszy i zabiera doktora do jego siedziby na wulkanicznej wyspie. Razem z homarami bezskutecznie próbuje przypomnieć mu pamięć i świadomość prawdziwej tożsamości. Tymczasem oddział, wraz z Doris, ucieka z Seaville. Płynie do bazy swojego wroga, by stoczyć z nim walkę i zemścić się na Parkerze. Ten jednak, dzięki pazurowi na stopie, okazuje się bezkonkurencyjny, natomiast Doris, przez nieuwagę, doprowadza do przywrócenia wspomnień bratu i wyczyszczenia pamięci pingwinom. Bulgot bez trudu więzi całą piątkę, po czym tłumaczy wrogom swój plan, którego celem jest przyciągnięcie Księżyca do Ziemi i wywołania przypływu, będącego w stanie zalać wszystkie lądy. Kowalskiemu jednak udaje się uwolnić przyjaciół za pomocą podstępu. Razem zamykają doktora w wielkim akwarium, a Rico niszczy laser delfina. Wraz z delfinicą uciekają z wyspy, która wybucha. Okazuje się jednak, że Bulgot i jego podwładny przeżyli eksplozję. Pod koniec odcinka Doris wyznaje Kowalskiemu miłość.

Ciekawostki

  • Według amerykańskiej emisji jest to ostatni odcinek 3 serii Pingwinów z Madagaskaru. W Polsce ukazał się on jako przedostatni.
  • W tym odcinku po raz pierwszy i ostatni we własnej osobie pojawiają się Manfredi i Johnson.
  • Kowalski po raz drugi się całował (pierwszy raz w Kura mózgowa).
  • W tym odcinku dowiadujemy się że Skipper podgląda swój oddział.
  • Tytuł odcinka pochodzi od filmu o Jamesie Bondzie – Szpieg, który mnie kochał (1977).

Piosenki

  1. To doktor Bulgot – piosenka tytułowa.

Niezapomniane cytaty

Skipper: Kowalski, dlaczego wy nie macie pazura? To znaczy... nie, że musicie...
Parker: Powstrzymuje Kowalskiego przed odejściem Moment, kolego. Nie ściągnęła cię tylko po to, żeby cię gnębić.

Kowalski: Ooo, jest coś jeszcze? Ciekawe, co? Chce mi wyrwać serce, by przerobić je na kompost naturalny i nawieźć nim plantację brokułów, których szczerze i strasznie nienawidzę?!, Szeregowy: A z serem jadłeś?

Doris: Do Parkera Powiem ci tak: oficjalnie z tobą zrywam!
Kowalski: Po eksperymencie z antygrawitacyjnymi skarpetkami Ok, nikt mnie nie widział.

Parker: Ej.

Kowalski: Odskakująć Aaaa!

Parker: Jesteś Kowalski?

Kowalski: E, tak. Odkaszlał Tak, to ja.

Parker: Za mną.

Kowalski: Przepraszam pana bardzo, ale nie oddalam się z nieznajomymi dzio-dziabokami, czy też dziobakoma... Yyy, dziobakasemami. Dziobakasetami...

Parker: Pójdziesz, jak powiem magiczne słowo.

Kowalski: Lekceważąco Tak? A jak ono miałoby brzmieć?

Kowalski wpada z wrzaskiem do bazy i zabiera ze swojego laboratorium walizkę.

Kowalski: Do reszty pingwinów To na razie! Nie wiem, czy wrócę! Było miło!

Rico: Eee... Pa?

Szeregowy:Co to niby miało znaczyć?

Skipper: Nie wiem, ale warto się dowiedzieć. Przejrzyjmy taśmy podglądowe...

Szeregowy: Z niedowierzaniem To szef podgląda Kowalskiego?

Skipper: No oczywiście! Ale tylko Kowalskiego. Bo, wiecie, to trochę szaleniec. No bo... wam bym tego nie zrobił, wiadomo, nie? No, co wy! Włącza taśmę z nagraniem z Szeregowym

Szeregowy z taśmy: Jestem szefem. Dawać mi opcje i atakować proszę.

Skipper zakłopotany przełącza taśmę... Na nagranie z Rico, który pije nieświeże mleko. Uśmiecha się nerwowo i znowu przełącza, tym razem na fragment z Kowalskim i Parkerem.

Parker z taśmy: Pójdziesz, jak powiem magiczne słowo.

Kowalski z taśmy: Tak? A jak ono miałoby brzmieć?

Parker z taśmy: Doris...

Doris: Posłuchaj, Kowalski. Bardzo cię lubię. Naprawdę cię lubię. Wyjątkowo i mocno, szczerze, ale nigdy nie będę cię lubić-lubić. Zrozumiesz to w końcu?
Parker: Do Bulgota Za mało mi płacisz. A konkretnie w ogóle.

Błędy

  • Parkera nie było na wybiegu pingwinów, gdy Kowalski testował skarpety, jednak nagle pojawił się w niewiadomy sposób.
  • Nie wiadomo, skąd znano imię Doris w Parku wodnym – przecież tam nie mieszkała i w dodatku była na wybiegu Bulgota – nikt też nie zareagował, że brakuje doktora.