FANDOM

Ale będzie ubaw, męskie rozmowy, takie o życiu i śmierci. A rano… zrobię jajecznicę.

—Osioł, Shrek

Osioł – fikcyjna postać z cyklu pełnometrażowych i krótkometrażowych filmów animowanych Shrek. Jest mężem Smoczycy, mają razem piątkę dzieci.

Opis Edytuj

Osioł jest optymistycznie nastawiony, szczery i posiada własne zdanie. Dobrze urzeczywistnia alegorię osła. Jest rozgadany, często zaskakuje swym zachowaniem. Ponadto jest daltonistą, cierpi na nyktofobię, boi się ognia (lawy i być może ciemności), lubi podróżować. Uwielbia tort i kremówki. Chciałby nosić własne ubrania.

Historia Edytuj

Shrek Edytuj

Osioł jest przyjacielem Shreka. Poznali się w pierwszej części filmu, gdy właścicielka Osła chciała go sprzedać na targu baśniowych postaci rycerzom Lorda Farquaada. Osioł pomaga Shrekowi uwolnić ze smoczej wieży królewnę Fionę, następnie zaś nie dopuszcza do jej małżeństwa z Lordem. W tej części osioł żeni się ze Smoczycą.

Shrek 3-D Edytuj

Osioł pojawia się w różnych częściach filmu. Towarzyszy Shrekowi i Fionie.

Shrek 2 Edytuj

Osioł ze Shrekiem i Fioną udają się do Zasiedmiogórogrodu, gdzie mieszkają rodzice Fiony, władcy tej krainy. Osioł razem z nowo poznanym Kotem w Butach pomagają Shrekowi w porozumieniu się z teściem i udaremnieniu intryg Wróżki Chrzestnej, podczas której osioł zamienia się w pięknego rumaka.

Na zakończenie filmu pojawiają się dzieci Smoczycy i Osła.

Shrek Trzeci Edytuj

Kiedy teść Shreka – król Harold zaczyna chorować, Shrek jest brany pod uwagę jako dziedzic jego ziem. Nie mając jednak zamiaru rezygnować z ukochanego bagna, Shrek rekrutuje swoich przyjaciół, Osła i Kota w Butach, aby usadzili na tronie buntowniczego Artura, jako nowego króla. Księżniczka Fiona natomiast staje na czele grupy koleżanek, aby odeprzeć zamach stanu przygotowywany przez porzuconego Księcia z bajki, który ich demaskuje i zamyka w lochu. Na szczęście Kot w butach i Osioł odkrywają ich plany i wydostają królewny z lochu. W tej części występuje też przypadkowa zmiana ciał; Osioł jest w ciele Kota w butach i na odwrót. Czarnoksiężnik, naprawiając swój błąd, pozostawia obce postaciom ogony.

Pada Shrek Edytuj

Osioł pojawia się w domu Shreka. Wraz z żoną Smoczycą i swoimi dziećmi towarzyszy jego rodzinie w zimowych spacerach, podczas przygotowań do uczty wigilijnej oraz przy samej wieczerzy.

Shrek Forever Edytuj

Shrek przenosi się do innego świata. Osioł pracuje jako szofer u wiedźm. Osioł wyrywa się i ucieka od niego. Po rozmowie zaprzyjaźniają się i są przyjaciółmi. Osioł pomaga Shrekowi odzyskać Fionę.

Shrek logo.png
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaOsiołSmoczycaCiastekPinokioLord FarquaadKot w butachKról HaroldKrólowa LilianWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZasiedmiogórogródSan Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina

Więcej z Fandomu

Losowa wiki