FANDOM

Mort – postać z serii Madagaskar, po raz pierwszy pojawia się w filmie Madagaskar. Robi wszystko, żeby zadowolić Króla Juliana, dlatego czasami jest irytujący. Ma obsesję na punkcie jego stóp, czego władca nienawidzi i natychmiast go kopie gdy się tylko do nich zbliży. Jednak w odcinku ,,Przyjaciel w pudełku" (Pingwiny z Madagaskaru) widać, że czasem mu brakuje tykania stóp przez Morta, bo uwielbia go kopać. Jego rekord wynosi odległość między wybiegiem lemurów, a wybiegiem słonia (Barta).

Opis postaci

Mort jest słodki, nieporadny i naiwny. Nie jest zbyt inteligentny, toteż momentami nie odczuwa bólu (niektóre odcinki). Gdy ktoś zaczyna zachowywać się wobec niego lekceważąco, najczęściej tego nie zauważa. Jest bardzo zadowolony, kiedy ktokolwiek się nim interesuje, toteż nie obchodzi go, czy "zainteresowanie" polega na rozpieszczaniu go, czy też na traktowaniu go jak rzeczy. Gdy czegoś potrzebuje, przestaje zwracać uwagę na cokolwiek innego. W większości sytuacji nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa i nie traci humoru. Uwielbia mango. Uważa, że potrafi zrobić wszystko, co umieją inni. Kiedy wbije sobie do głowy jakiś pomysł, nigdy nie słucha zdania pozostałych na ten temat – można powiedzieć, że zawsze dąży do celu po trupach. Boi się lwów. Niezmordowany wielbiciel króla Juliana (a właściwie jego stóp, na punkcie których ma obsesję). Robi wszystko, co tylko lemur mu rozkaże. Daje sobą pomiatać i kopać się przez Króla Juliana – uważa bowiem, że każdy kontakt ze stopą to przyjemne odczucie. Jedynie w odcinku Mega Mort, kiedy dzięki wynalazkowi Kowalskiego staje się większy i silniejszy, stawia się Julianowi, gdy ten odmawia poczęstowania go bananem. Nawet, kiedy ma żal do lemura, nieprzerwanie wielbi jego stopy. Mort uważa, że tylko król je posiada, więc twierdzi także, że sam ich nie ma. Czasem pomaga pingwinom. W odcinku Dwie stopy nad ziemią i wyżej dołącza do oddziału pingwinów na pewien czas. Skipper mówi na niego "Smutne Oczy"(odc. Jestem szczurem) lub "Smutnooki". Postać – dzięki swojemu wyglądowi i sposobowi mówienia – zyskała sobie sympatię widzów na całym świecie już od swojego pierwszego pojawienia się w filmie Madagaskar. W odcinku Operacja: Podmianka został wypluty przez Rico.

Uwielbia lody o smaku mango oraz Oku, fikcyjnego bohatera gry elektronicznej (pojawia się on w odcinku Przyjaciel w pudełku).

Jego życiorys poznajemy bliżej w serialu Niech żyje Król Julian, gdzie to już w pierwszym odcinku pokochał stopy Juliana, jako iż one go uratowały. W Tatko Julian dowiadujemy się, że jest od Juliana o dwa lata starszy. Przez pewien czas mieszkał z Horstem, ale wyprowadził się, ponieważ ten nie akceptował nocnych przytulasek (odc. I spłynęła na nas wiedza). Potem mieszkał sam w swoim domku. Jakiś czas u niego mieszkała Masikura, jednak nie wyszło z jej pobytu nic dobrego. W odcinku Tatko Julian Mort zamalowuje swój ogon barwami białymi i czarnymi, przez co Julian uznaje Morta za swojego syna. Nie przeszkadzał mu nawet fakt, że Mort jest od niego o dwa lata starszy. W odcinku Frank, jesteś tam? To ja, Julian Mort kontroluje robota będącego odpowiednikiem Larry'ego – boga Wulkanu.

Biografia

Madagaskar

Po raz pierwszy możemy go zobaczyć, gdy okrążają go Fossy i próbują go zjeść. Ale dzięki interwencji Alexa udaje się mu uciec. Potem Król Julian wysyła go, by sprawdził jakie zamiary mają Alex i jego przyjaciele. Nie zostaje przez nich skrzywdzony. Uczestniczył potem w lemurzym zebraniu we wraku samolotu. Następnie uczestniczył w imprezie, podczas której Alex ugryzł Marty'ego przez co został wygnany. Uczestniczył w imprezie pod koniec filmu.

Madagaskar 2

Na początku filmu próbował razem z Julianem wsiąść do samolotu. Widząc to, Julian kazał go zatrzymać strażnikom, a sam zaczął pośpieszać innych pasażerów. Jednak Mortowi udało się polecieć samolotem, choć na zewnątrz samolotu. Jakiś czas później uszkodził jeden z silników samolotu, przez co ten zaczął spadać i wylądował w Kenii. Jednak lemur wpadł do Oceanu, po wyjściu z niego musiał uciekać przed rekinem, który go gonił. Kilka dni później dociera do wulkanu, gdzie znajdują się Król Julian i Maurice. Tam przez przypadek podążający za lemurem rekin wpada do lawy. Wkrótce cała trójką zobaczyła, że woda znów płynie. To spowodowało, że Julian uwierzył w sukces swojego planu.

Madagaskar 3

Razem z Julianem i Mauricem wpływa hucznie do portu Monte Carlo. Następnie razem z pozostałymi bierze udział w wyciągnięciu pingwinów z kasyna. Przez resztę filmu pojawia się sporadycznie.

Ciekawostki

Zobacz też

Madagascar logo
Media:

Postacie:
Miejsca:
Przedmioty: