FANDOM

Marlenka – wydra zamieszkująca zoo. Jest przyjaciółką pingwinów.

Historia Edytuj

Marlenka urodziła się w oceanarium w Północnej Kaliforni, gdzie trzykrotnie zwyciężyła konkurs popularności (odc. Permanentna Inwigilacja). Potem została przeniesiona do Central Park Zoo. Jako, że była wychowywana w niewoli, nie wie jak przetrwać poza zoo – kiedy tylko przekracza mur, traci nad sobą kontrolę i staje się bardzo niebezpieczna, choć w odcinku Mała stopa nauczyła się do pewnego stopnia kontrolować tę cechę.

Cechy charakteru Edytuj

Jej cechą charakterystyczną jest biała łatka na prawej dolnej łapce. W odcinku Biała dama w skutek zbyt dużego stężenia chloru w basenie, wybielone zostaje całe jej futro. Wtedy Skipper zakochuje się w niej, lecz otrząsa się po tym, gdy pojął, że nie ma Marlenki (myślał, że to Arlenka zrobiła z nią coś złego). Nie wiedział o tym, że Marlenka ma dwa oblicza – że była również Arlenką.

Z natury Marlenka jest dzielna i pomocna – bardzo często stara się pomóc pingwinom, w miarę możliwości. W odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota odwróciła uwagę Alice od światła i skaczącej pokrywki od bazy pingwinów (wtedy Kowalski testował swój wynalazek, czyli ultra-baterię).

Mimo dużych różnic w charakterze jest najlepszą przyjaciółką Skippera, w której ten ma zawsze oparcie. Często pomaga chłopakom w rozmaitych misjach np. w odcinkach Biała dama (gdy Kowalski chciał zrobić testy Arlenie, czyli Marlenie) czy Miłość z automatu (gdy Kowalski prosił ją o pomoc w celu sprawdzenia swojego wynalazku, co, jak było do przewidzenia, nie skończyło się dla niej dobrze). Jest odważna i stara się myśleć racjonalnie. Nie poddaje się paranoi szefa. Skipper zawdzięcza jej życie (Nawiedzone zoo i Zemsta jest słodka). Jej wadą jest z kolei zbytnia ufność. Stara się ze wszystkimi zaprzyjaźnić, co ma zwykle złe konsekwencje (odc. W uścisku boa). W odcinku Miłość z automatu maszyna znajduje dla niej Freda, jednak maszyna wcale nie działała źle – to pingwiny zrobiły błąd – za Fredem był krzak, w którym zapewne była wydra Antonio, czyli prawdziwy partner Marlenki. Pod koniec tego odcinka widać jak wychodzi zza krzaka, a w odcinkuZaginiony skarb Złotego Wiewióra, Antonio (w liczbie mnogiej) pojawia się w jej najskrytszych pragnieniach, a każdy Antonio gra na hiszpańskiej gitarze. W odcinku Tunel miłości zakochały się w niej bobry Kendall, Logan, James, Carlos i znów znienawidziły ją Stacy i Becky. Lubi jeść małże, które daje jej Gladys (raz nawet podniosła z ziemi i zjadła).

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku Zagrożony gatunek, gdy pingwiny chciały ją zapoznać z Dodem (dodo), mówiła, że miała wiele nieudanych związków.
  • Jest całkowicie uzależniona od waty cukrowej (odc. Królem być).
  • W poprzednim zoo (akwarium) 3 lata z rzędu była najpopularniejszym zwierzęciem.
  • Choć poza Zoo powinna dziczeć, to nie zawsze tak się dzieje (m.in w odcinku Zaginiony Skarb Złotego Wiewióra). Długość „przemiany” jest różna, nawet na przestrzeni jednego odcinka (Ni wydra, ni...).
  • Ma bardzo charakterystyczną stopę, po której (jak twierdzi Kowalski) można by rozpoznać jej truchło.
  • Ma na jednej ze swych stóp białą plamę a na drugiej czarną.
  • Na plakacie ma zielone oczy, natomiast normalnie brązowe.
  • Marlenka uwielbia hiszpańską gitarę, pokazała to w odcinku Mała Stopa.
  • Panuje nad swoją dzikością w odcinku Mała stopa, gdy to spotyka się ze swą dziką stroną.
  • W odcinku Miłość z automatu kiedy pyta Freda czy lubi hiszpańską gitarę, to wtedy wpada na nią Mort i ją całuje odwracając przy tym uwagę tego, jak Julian i Maurice porywają Freda.
  • Lubi gry stołowe (odc. Zaginiony Skarb Złotego Wiewióra)

Niezapomniane cytaty Edytuj

Gus kopie dziurę w dnie basenu pingwinów, by naprawić zepsutą rurę

(odc.Wykonać robotę)
Marlenka: Komputer? To taka maszyna, której ludzie używają, żeby nie pracować. Głównie oglądają krótkie, głupawe filmiki.
(odc. Permanentna Inwigilacja)
Marlenka: OK, zastanówmy się... Świeczki, Księżyc, gitara... nie, nie, HISZPAŃSKA GITARA, muy romantico, a kiedy ukończysz swą ckliwą serenadę, wyciągniesz półmisek świeżych ostryg, z których zawczasu ułożysz jej imię: M a r l e n k a...
(odc. Zakochana małpa)

Główni wrogowie Edytuj

Piosenki Edytuj

Poniżej znajduje się lista piosenek w wykonaniu Marlenki.

  1. Już zemsty czas (Gorzka prawda).
  2. Piosenka świąteczna (Przedświąteczna gorączka) – razem z resztą zwierząt z zoo i mieszkańcami parku.
  3. Co to jest? (Powrót zemsty doktora Bulgota) – razem z innymi mieszkańcami Zoo.

Zobacz też Edytuj

Madagascar logo
Media:

Postacie:
Miejsca:
Przedmioty: