FANDOM

Lord Farquaad – fikcyjna postać z filmów animowanego Shrek i Shrek 3-D.

Biografia

Shrek

Aby móc stać się królem Duloc, Farquaad poszukuje księżniczki, z którą mógłby się ożenić. Za pomocą magicznego lustra wybiera Fionę na swoją żonę. Władca organizuje więc turniej rycerski, chcąc wyłonić wojownika, który za niego uwolni królewnę z zamku, strzeżonego przez Smoczycę. Na turniej przybywa niespodziewanie Shrek i Osioł, którzy pokonują wszystkich przeciwników. Shrek otrzymuje zadanie – ma sprowadzić królewną do zamku, a w zamian Farquaad pozbędzie się niechcianych gości z bagna. Po powrocie bohaterów do miasta lord organizuje ślub, który zostaje przerwany przez sprzeciw Shreka. Ogr na środku katedry wyznaje miłość Fionie, która po chwilę przyjmuje swoją „dobrą” postać. Rozwścieczony Farquaad nakazuje uwięzić Fionę, jednakże w tej samej chwili do katedry przylatuje Smoczyca wraz z Osłem. Strzegąca zamku jednym kęsem zjada Lorda Farquaada, po czym wypluwa jego koronę.

Shrek 3-D

W filmie Shrek 4-D powraca jako duch. Chce, by Fiona dołaczyła do jego świata. Z pomocą księżniczce przychodzą Shrek i Osioł. Starając się pomóc Fionie, krzyżują plany Farquaadowi. Ostatecznie duch zostaje zniszczony przez ogień Smoczycy.

Wygląd

Lord Farquaad jest brunetem. Ma niebieskie oczy. Jest bardzo niski. Przez swój wzrost nie potrafi sam wsiąść na konia. Z jego wzrostu wyśmiewa się Shrek. Zazwyczaj ubiera się w czerwony strój. Na ślub z Fioną zakłada białą szatę. Czasami ma na sobie zbroję rycerską.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaOsiołSmoczycaCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyLord FarquaadRobin HoodKot w butachKról HaroldKrólowa LilianWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZasiedmiogórogródKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina