FANDOM

Lem-R (w skrócie angielskim "Life E(xtracellular)M(atrix)-ulating-Robot") - robot, który trafił do zoo i zadebiutował w odcinku Lemur widzi, lemur powtarza, by skopiować i zakodować w twardym dysku ruchy Juliana, w celu wykorzystania ich podczas podróży na Marsa. Ponownie pojawia się w odcinku Wyobcowany, gdzie walczy z kosmiczną kałamarnicą. Jest obiektem nienawiści Morta.

Lemur widzi, lemur powtarza

Robot przybył do zoo w celu nauczenia się wszystkich ruchów lemurów, gdyż, jak stwierdzili naukowcy, lemury najlepiej poruszają się po powierzchni Marsa. Na początku wzbudza w Julianie przerażenie, jednak, gdy ten dowiaduje się, że ma być jego mentorem, zaprzyjaźnia się z nim. Lem-R okazuje się być bardzo dobrym uczniem, jednak Julian uczy go wyłącznie tańczenia, co z kolei nie podoba się Skipperowi. Szef pingwinów uważa, że robot jest nieprzygotowany na spotkanie z kosmicznymi kałamarnicami zamieszkującymi Czerwoną Planetę i trzeba go natychmiast wyrwać spod "zgubnego wpływu" władcy lemurów. W tym przedsięwzięciu pingwinom pomaga zazdrosny o Juliana (a raczej o jego stopy) Mort. Po udanej akcji porwania, pingwiny próbują nauczyć Lem-R'go walczyć, jednak ten chce iść tańczyć z Julianem. Dopiero kiedy pingwiny siłą próbują zatrzymać robota, ten zaczyna ich atakować rozkładając na łopatki. W skutek "treningu" Lem-R zostaje zniszczony przez ptaki, a Julian wpada do bazy i zaczyna krzyczeć po nich. Kiedy pingwiny uświadamiają sobie, co tak naprawdę zrobiły, postanawiają naprawić Lem-R'go. Po naprawie Lem-R wraca do szczęśliwego z tego powodu Juliana i kontynuuje naukę. Gdy nadchodzi czas lotu na Marsa, pingwiny i lemury oglądają relacje z lądowania. Lem-R dość szybko zaczyna zaskakiwać komentatorów swoimi umiejętnościami tanecznymi co bardzo cieszy Juliana, jednak po chwili robota atakuje kosmiczna kałamarnica, co bardzo cieszy Morta.

Wyobcowany

Lem-R wraca z Marsa, a w jego pancerzu ukryła się kosmiczna kałamarnica. Z czasem jednak się wydostaje i rośnie do normalnych rozmiarów. Pingwiny i lemury pomagają Lem-R w pokonaniu obcego. Po wygranej, robot razem z kałamarnicą wraca na Czerwoną Planetę.

Ciekawostki

  • Jego imię jest wzorowane na imieniu postaci WALL-E z filmu o tej samej nazwie.
  • Początek jego nazwy jest taki sam jak nazwisko Stanisława Lema,polskiego pisarza fantastyki naukowej i nazwy drugiego polskiego satelity .
  • Ma dwa imiona. Pierwszym jest Lem-R (nadane przez ludzi), a drugim jest Lemmy (nadane przez Juliana)
  • Jest wersją mechaniczną Króla Juliana.
  • Potrafi tańczyć i uderzać, a nawet połączyć dwa różne style.
  • Pojawił się on krótko w odcinku "Zaginiony Skarb Złotego Wiewióra" w myślach Rico, gdy walczył z dużą ilością Lemmy'emów.
  • Początkowo Lemmy uważał pingwiny za wrogów, później kiedy go odbudowano stał się miły, też dla pingwinów.
Madagascar logo
Media:

Postacie:
Miejsca:
Przedmioty: