FANDOM

Król Harold – postać pojawiająca się w filmach z serii Shrek. Mąż Królowej Lilian, ojciec Fiony i teść Shreka.

Streszczenie

Osobowość

Harold jest dość spokojny, ale i zarazem nerwowy. Chce, by jego córce żyło się jak najlepiej, ale nie wierzy, że może być jej dobrze z jakimś zielonym ogrem. Dlatego na początku nie darzył Shreka Sympatią. Na szczęście, gdy poznał go bliżej, zmienił zdanie co do niego i ostatecznie chciał powierzyć mu władanie Zasiedmiogórogrodem.

Wygląd

Człowiek

Harold jest siwym i powoli łysiejącym mężczyzną. Posiada małą bródkę. Jego oczy są koloru brązowego.

Król, jak można się domyślić, nosi na głowie złotą koronę, ozdobioną wzorami i drobnymi niebieskimi klejnotami. Jego niebieska szata sięga poniżej pasa.

Żaba

Pod koniec filmu Shrek 2 Harold zamienia się w żabę. Staje się zielony, jedynie spód, w okolicach brzucha przybiera biały kolor. Wciąż ma na sobie koronę i krótką bródkę.

Biografia

Shrek 2

Po ślubie, Shrek i Fiona postanawiają odwiedzić rodziców. Jednak Haroldowi nie podoba się, że jego córka wyszła za ogra. Dlatego nie nawiązuje z nim zbyt dobrych relacji. Jednak gdy Wróżka chrzestna daje mu eliksir, który ma spowodować zakochanie się w Fiony w Księciu z bajki, ten nie podaje go Fionie, a gdy wróżka dowiaduje się o tym i rozzłoszczona ciska w Shreka wiązką z różdżki, Harold osłania go, jednak płacąc za to zamianę w ropuchę.

Shrek Trzeci

Harold umiera i zleca Shrekowi zajęcie jego miejsca na tronie, jednak gdy ten odmawia, umierający ostatkiem sił oznajmia, że rolę króla może przejąć też po nim kuzyn Fiony, Artur Pendragon.

Shrek Forever

Pojawia się w retrospekcjach, w których ma podpisać kontrakt z Rumpelstillskinem. W prawdziwym świecie nie robi tego, jednak w rzeczywistości, gdzie Shrek się nigdy nie narodził, podpisuje go, lecz nie wie, że powoduje tym przejęcie korony przez Rumpla, który nie może być dobrym królem.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaOsiołSmoczycaCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyLord FarquaadRobin HoodKot w butachKról HaroldKrólowa LilianWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZasiedmiogórogródKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina