FANDOM

Kot w Butach (Puszek Okruszek) – postać z cyklu pełnometrażowych filmów animowanych Shrek, wzorowana na baśniowym Kocie w butach.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Kot jest uosobieniem istoty szermierza. Wykazuje on odwagę, przebiegłość, spryt. Jest również zdolny do poświęceń. Mimo to, lubi on być rozpieszczanym i zwykłe kocie zabawy.

Wygląd Edytuj

Puszek jest rudawym kotem. Na jego grzbiecie biegną pasy, od głody do końca ogona, upodabniając go do tygrysa. Na brzuchu ma jaśniejszy odcień rudego. Posiada duże, zielone oczy, które często wykorzystuje podczas walki- dezorientuje wroga. Jego pyszczek oraz łuki brwiowe są podkreślone tym samym kolorem, co brzuch. Kot nosi też ludzkie ubrania. Składa się na nie: czarno- czerwone, wywinięte buty, Pas do którego jest przyczepiony rapier i kapelusz z żółtym piórem à la muszkieter. Kolorystycznie kapelusz jest dopasowany do obuwia.

Historia Edytuj

Kot w butach Edytuj

Kot w butach jest sierotą. Zostaje przygarnięty przez Imeldę. W jej sierocińcu zaprzyjaźnia się z Humpty'm Dumpty'm. Zostaja najlepszymi przyjaciółmi, jednak często broją. Pewnego dnia Puszek ratuje matkę Commandante, przez co nie jest już uważany za przestępce. Wtedy Humpty zdradza swojego przyjaciela i zmusz go do napadu na bank w San Ricardo. Przyjaciele rozstają się wściekli. Po wielu latach Humpty powraca wraz z Kitty Kociłapką i namawiają do współpracy. Kot zgadza się. Bohaterowie kradną ziarna magicznej fasoli dla Jacka i Jill. Później wspinają się po niej do chmur, gdzie znajdują Złotą gęś, która znosi złote jaja. Okazuje się, że Humpty wykorzystał kota, by zdobyć jaja i aresztować go. Gdy Puszek siedział w więzieniu, dowiedział się, że miasto czeka zagłada w postaci zemsty Mamy gęś. Jest to gigantyczna gęś, a zarazem matka Złotej gęsi. Kot w butach ucieka z więzienia z pomocą Kitty. Próbuje ratować miasto. W tym czasie godzi się z Humpty'm. Jednak podczas ratunku Złotej gęsi Humpty ginie. Od tamtej pory Kot na dobre przestaje być złoczyńcą i staje się bohaterem.

Kot w butach: Trzy Diabły Edytuj

Kot w butach jest już bohaterem. Dlatego wzywa go do siebie Księżniczka Aleksandra Pięknogęba. Prosi go, by ten znalazł diamentowe serce z jej korony, które ukradł Szepcioch. Służba aresztowała trzech poddanych Szepciocha. Okazuje się, że to trzy małe kotki. Puszek chce nawiazać z nimi współpracę, jednak one okazują się sprytne i go związują. Później Puszek mśći się, ale dowiaduje się, że one są sierotami. Zaprzyjaźnia się z nimi i uczy ich walki. Nazywa ich: Perła, Sir Tymoteusz Montenegro III oraz Gonzalo. Poźniej z ich pomocą pokonuje Szepciocha. Kot dostaje złoto, a kotki zostają ochroną Księżniczki.

Shrek 2 Edytuj

Król Harold wynajmuje Kota, by ten zabił Shreka. Umawia się z ogrem na polowanie w lesie. Jednak zamiast Harolda Shrek i Osioł napotykają kota. Ten początkowo wygrywa z nimi walkę, lecz potem krztusi się i zostaje pokonany. Bohaterowie chcą mu zrobić krzywdę, jednak ten dzięki "zielonym oczkom" dezorientuje Shreka. Od tej pory staje się jego przyjacielem. Z Osłem często rywalizują i wzajemnie sobie dokuczają. Później wraz z bohaterami udaje się do Fabryka Wróżki Chrzestnej. Tam zdobywa eliksir I żyli długo i szczęśliwie. Potem bohaterowie uciekają, robiąc zamieszanie w fabryce. Gdy Shrek przemienia się w człowieka, Osioł w konia, pomaga im odzyskać Fionę. Gdy im nie wychodzi, też jest nieszczęśliwy. Później zostaje uwięziony w więzieniu przez policję za pośrednictwem Wróżki Chrzestnej. Gdy baśniowe stwory uwalniają bohaterów pomaga im zdobyć zamek. Z pomocą Wielkiego Ciastka wkraczają do pałacu. Później powstrzymują Księcia z bajki. Wróżka zostaje pokonana. Od tej pory Kot staje się prawdziwym przyjacielem Shreka i jego otoczenia.

Shrek Trzeci Edytuj

Kot już na dobre zżył się z Shrekiem i jego przyjaciółmi. Pomaga dla ogra rządzić królestwem. Harold nagle umiera. Oprócz Shreka istnieje jeden dziedzic do objęcia tronu. Jest nim Artie. Kot wraz ze Shrekiem i Osłem płyną go szukać. Gdy go znajdują namawiają do nowej posady. Później przez przypadek lądują na jakieś wyspie. Tam znajdują Merlina. Później bohaterowie dostają się do Zasiedmiogórogrodu za pomocą czarów. Przez słabe umiejętności Merina, kot zamienia się ciałem z Osłem. Tam miasto przejmuje Książę z bajki. Pojmuje on bohaterów. Potem bohaterowie wraz z baśniowymi stworami uciekają i powstrzymują Księcia. Artur zostaje rządzić królestwem, a inni bohaterowie wracają na Bagno Shreka. Tam rodzą się trojaczki, a Kot często odwiedza ogra.

Shrek Forever Edytuj

Puss in Boots - Shrek Forever After

Kot w butach jako zwierzę Fiony

Kot często pojawia się na bagnie. Na urodzinach dzieci Shreka tworzy nowy tort. Gdy akcja przenosi się do świata "bez Shreka", Puszek jest zwierzątkiem Fiony. Bardzo mocno przytył i nie jest już w dobrej formie fizycznej. Na początku jak każdy nie chce zaufać Shrekowi. Oczywiście z czasem się to zmienia. Gdy Shrek uwalnia wszystkie ogry z zamku Rumpelstiltskina, na dobre staje po stronie ogra. Pomaga Broganowi , Osłowi i innym ogrom ocalić Shreka i Fionę. Udaje im się to. Rumpel zostaje pokonany, a bohaterowie przenoszą się do rzeczywistego świata. Zycie wraca do normy, a Kot dalej towarzyszy Shrekowi.

Pada Shrek Edytuj

Kot tak jak reszta bohaterów, próbuje spędzić święta razem ze Shrekiem i jego rodziną.

Shrek ma wielkie oczy Edytuj

Kot udaje się z innymi bohaterami do Duloc. Opowiada historię wraz z Osłem. Szybko przestrasza się i ucieka.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaOsiołSmoczycaCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyLord FarquaadRobin HoodKot w butachKról HaroldKrólowa LilianWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZasiedmiogórogródKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina