FANDOM

Jagódka (ang. Clover) – lemurzyca, bohaterka serialu Niech żyje Król Julian. Jest dowódczynią gwardii ogonowej.

HistoriaEdytuj

W swoim dzieciństwie mieszkała z siostrą Malwiną. Chociaż to Jagódka osiągała lepsze wyniki w nauce, to rodzice bardziej kochali przyszłą kochankę Króla Juliana. Jedyną osobą, która była w stanie odprowadzać Jagódkę na kursy Taekwondo, była jej babcia. Była kapitanem Gwardii Ogonowej i osobistym ochroniarzem Króla Wuja Juliana. Pomimo, iż wykonywała swoją pracę i robiła co tylko mogła, wuj Króla Juliana nie był najprzyjemniejszym pracodawcą.

W jednym z odcinków została pojmana przez Karola.

CharakterEdytuj

Jest bardzo upartym, lecz profesjonalnym ochroniarzem. Są przypadki, w których nie okazywała litości nawet najniewinniejszym obywatelom, takimi jak Dorotka. W odcinku Powrót Króla Wuja odkrywa jednak swój pociąg do zabawy, chociaż jako jeden z nielicznych lemurów nie przepadała za imprezami. Pod jej zachowaniem kryje się wrażliwa, kochająca, miła dziewczyna.

Umiejętności Edytuj

Jagódka jest wysoko wykwalifikowana w walce wręcz, jest w stanie zabić Fossę dzięki jednemu ciosowi. Trenowała innych do walki (Ted, który został jej zastępcą pomimo słabych umiejętności). Lemurka uwielbia również pisać i pisze powieść o Sztyrlicy. Jej najlepszym czytelnikiem był Ted, co okazało się, gdy oberwała w głowę i myślami znalazła się w świecie swej powieści. Wszyscy musieli udawać, że są bohaterami jej książki, by mózg dziewczyny nie eksplodował. I Ted najbardziej się do tego przykładał: ochoczo grał grajka, w przeciwieństwie do króla Juliana, niezadowolonego z roli pomocnika.

CiekawostkiEdytuj

  • Król Wuj Julian twierdził, że jej przemowy wywołują u niego gazy.
  • Zna 50 sposobów na uśmiercanie wroga za pomocą kłów.
  • Pisze powieść szpiegowską z obrazkami, co jest jej sekretem. Możliwość zdradzenia sekretu przez Żiżi jest jednym z słabych punktów lemurzycy.
  • Lubi budyń.
  • Jej oryginalne imię oznacza koniczynę.
  • Nienawidzi magii.
  • W odcinku Powrót Króla Wuja, nazywa swoje pięści Bożenka i Krysia.
  • Potrafi zajmować się dwoma sytuacjami.
  • Jedyną osobą, która jest w stanie ją pokonać, jest Karol- wróg Juliana
Madagascar logo
Media:

Postacie:
Miejsca:
Przedmioty: