FANDOM

Biografia Edytuj

Hans Zimmer urodził się 12 września 1957 roku we Frankfurcie nad Menem. Jest kompozytorem muzyki filmowej. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął od nauki na fortepianie. Niestety był tak kiepski, że jego nauczyciel już po tygodniu zrezygnował z jego edukacji. Hansa to nie zniechęciło. Dalej uczył się sam. Na studia wyjechał do Londynu. Po ukończeniu uniwersytetu poznał Trevora Horna i Geoffa Downesa, którzy założyli zespół The Buggles, grający muzykę pop. Najbardziej znany jest on z utworu ''Video Killed the Radio Star", wielkiego przeboju lat 80. W świat muzyki filmowej wprowadził go kompozytor Stanley Myers, z którym współpracował dłuższy czas. Jego pierwsza ścieżka dźwiękowa powstała do filmu polskiego reżysera Jerzego Skolimowskiego "Fucha". Już wtedy zaczął być znany ze swojego oryginalnego stylu, który polegał na łączeniu orkiestry z elektrycznym brzmieniem keyboardów i pracą na komputerach. Przełomowy moment nastąpił w 1988 roku. Hans Zimmer został wtedy nominowany do Oscara za soundtrack do filmu "Rainman". Artyście nie udało się zdobyć statuetki, ale za to stał się rozpoznawalny w Hollywood. W połowie lat 90. otrzymał Nagrodę Akademii za muzykę do animowanego filmu Disneya "Król lew". Od tego czasu dostaje wiele propozycji i ofert dotyczących muzyki filmowej. Po licznych sukcesach wraz z Rayem Rifkinem założył Media Ventures. Była to pierwsza w Hollywood oficjalnie zarejestrowana organizacja, która łączyła kompozytorów muzyki filmowej. Należeli do niej między innymi Harry Gregson-Williams, Bryan Tyler, Lisa Gerrard i Trevor Rabin. Tworzyli oni muzykę łączącą orkiestrę symfoniczną i elektronikę. Grupa rozpadła się w 2003. Hans Zimmer ma żonę Suzanne i czworo dzieci. W Hollywood uchodzi za jedną z najbardziej skrytych osobistości.

Ciekawostki Edytuj

  • Poza pracą kompozytora Zimmer jest szefem działu muzyki filmowej DreamWorks. To pierwsza nominacja kompozytora na takie stanowisko od czasów Dimitriego Tiomkina w MGM i Alfreda Newmana w 20th Century Fox.
  • Napisał muzykę do 4-minutowej reklamówki Maybacha.
  • Mimo że Hans Zimmer nie napisał ani jednej nuty do ścieżki dźwiękowej filmu "The Whole Wide World", figuruje obok Harry'ego Gregsona-Williamsa jako kompozytor.
  • W swojej muzyce używa elementów charakterystycznych dla różnych kultur. Przykładami są wykorzystanie plemiennych, monotonnych śpiewów w "Królu Lwie", ukulele w "Pearl Harbor" oraz gitary ze śpiewem w filmie "Gladiator".
  • Był producentem piosenki "The History of the World (Part 1)" brytyjskiego zespołu punkowego The Damned. Piosenka ta znajduje się na czwartym albumie grupy, zatytułowanym "The Black Album".
  • Razem z producentem muzycznym Jayem Rifkinem założył w Hollywood pierwsze zalegalizowane stowarzyszenie zrzeszające kompozytorów muzyki filmowej o nazwie Media Ventures.
  • Początkowo to on był łączony z pracą nad ścieżką dźwiękową do filmu "Zakładnik". Zastąpił go James Newton Howard.
  • Tony Scott chciał, aby stworzył muzykę do filmu "Gliniarz z Beverly Hills II", ale wytwórnia Paramount nalegała na ponowne zatrudnienie Harolda Faltermeyera, który ostatecznie dostał tą funkcję.
  • Początkowo miał stworzyć muzykę do filmu "Podróż do Nowej Ziemi". Ostatecznie jego miejsce zajął James Horner.
  • Pierwotnie miał skomponować muzykę do filmu "Wróg publiczny". Zastąpili go Trevor Rabin i Harry Gregson-Williams.
  • W 2014 wystąpił w teledysku Alicii Keys do piosenki "It's On Again".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki