Fandom

DreamWorks Polska Wiki

Hans Zimmer

479stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Biografia Edytuj

Hans Zimmer urodził się 12 września 1957 roku we Frankfurcie nad Menem. Jest kompozytorem muzyki filmowej. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął od nauki na fortepianie. Niestety był tak kiepski, że jego nauczyciel już po tygodniu zrezygnował z jego edukacji. Hansa to nie zniechęciło. Dalej uczył się sam. Na studia wyjechał do Londynu. Po ukończeniu uniwersytetu poznał Trevora Horna i Geoffa Downesa, którzy założyli zespół The Buggles, grający muzykę pop. Najbardziej znany jest on z utworu ''Video Killed the Radio Star", wielkiego przeboju lat 80. W świat muzyki filmowej wprowadził go kompozytor Stanley Myers, z którym współpracował dłuższy czas. Jego pierwsza ścieżka dźwiękowa powstała do filmu polskiego reżysera Jerzego Skolimowskiego "Fucha". Już wtedy zaczął być znany ze swojego oryginalnego stylu, który polegał na łączeniu orkiestry z elektrycznym brzmieniem keyboardów i pracą na komputerach. Przełomowy moment nastąpił w 1988 roku. Hans Zimmer został wtedy nominowany do Oscara za soundtrack do filmu "Rainman". Artyście nie udało się zdobyć statuetki, ale za to stał się rozpoznawalny w Hollywood. W połowie lat 90. otrzymał Nagrodę Akademii za muzykę do animowanego filmu Disneya "Król lew". Od tego czasu dostaje wiele propozycji i ofert dotyczących muzyki filmowej. Po licznych sukcesach wraz z Rayem Rifkinem założył Media Ventures. Była to pierwsza w Hollywood oficjalnie zarejestrowana organizacja, która łączyła kompozytorów muzyki filmowej. Należeli do niej między innymi Harry Gregson-Williams, Bryan Tyler, Lisa Gerrard i Trevor Rabin. Tworzyli oni muzykę łączącą orkiestrę symfoniczną i elektronikę. Grupa rozpadła się w 2003. Hans Zimmer ma żonę Suzanne i czworo dzieci. W Hollywood uchodzi za jedną z najbardziej skrytych osobistości.

Ciekawostki Edytuj

  • Poza pracą kompozytora Zimmer jest szefem działu muzyki filmowej DreamWorks. To pierwsza nominacja kompozytora na takie stanowisko od czasów Dimitriego Tiomkina w MGM i Alfreda Newmana w 20th Century Fox.
  • Napisał muzykę do 4-minutowej reklamówki Maybacha.
  • Mimo że Hans Zimmer nie napisał ani jednej nuty do ścieżki dźwiękowej filmu "The Whole Wide World", figuruje obok Harry'ego Gregsona-Williamsa jako kompozytor.
  • W swojej muzyce używa elementów charakterystycznych dla różnych kultur. Przykładami są wykorzystanie plemiennych, monotonnych śpiewów w "Królu Lwie", ukulele w "Pearl Harbor" oraz gitary ze śpiewem w filmie "Gladiator".
  • Był producentem piosenki "The History of the World (Part 1)" brytyjskiego zespołu punkowego The Damned. Piosenka ta znajduje się na czwartym albumie grupy, zatytułowanym "The Black Album".
  • Razem z producentem muzycznym Jayem Rifkinem założył w Hollywood pierwsze zalegalizowane stowarzyszenie zrzeszające kompozytorów muzyki filmowej o nazwie Media Ventures.
  • Początkowo to on był łączony z pracą nad ścieżką dźwiękową do filmu "Zakładnik". Zastąpił go James Newton Howard.
  • Tony Scott chciał, aby stworzył muzykę do filmu "Gliniarz z Beverly Hills II", ale wytwórnia Paramount nalegała na ponowne zatrudnienie Harolda Faltermeyera, który ostatecznie dostał tą funkcję.
  • Początkowo miał stworzyć muzykę do filmu "Podróż do Nowej Ziemi". Ostatecznie jego miejsce zajął James Horner.
  • Pierwotnie miał skomponować muzykę do filmu "Wróg publiczny". Zastąpili go Trevor Rabin i Harry Gregson-Williams.
  • W 2014 wystąpił w teledysku Alicii Keys do piosenki "It's On Again".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki