FANDOM

Doktor Bulgot (prawdziwe imię Francis) – nadzwyczaj inteligentny delfin butlonosy, największy wróg pingwinów. Został doktorem poprzez internetowe kursy.

Opis postaci Edytuj

Podobnie jak Kowalski, jest geniuszem nauk ścisłych, ale swoją inteligencję wykorzystuje do niecnych działań, których głównym celem jest przejęcie władzy nad światem. Kiedyś pracował w cyrku i musiał skakać przez „Płonącą Obręcz Śmierci”, więc teraz chce zemścić się na ludziach, jak również na pingwinach (powód tego drugiego nie jest wyjaśniony, ale prawdopodobnie chodzi mu o udaremnione wcześniej zemsty na ludziach). Uważa, że jeśli chce się zapanować nad światem, arcywrogowie powinni mieć tego świadomość, oraz że jedną z najważniejszych spraw, jakie należy załatwić przed jego podbiciem, to dbanie o image. Pod koniec odcinka Powrót zemsty doktora Bulgota delfin traci pamięć i musi jako Płetewek skakać przez płonącą obręcz oraz wykonywać wodne akrobacje. Odzyskał świadomość w odcinku Pingwin, który mnie kochał, dzięki pomocy dziobaka Parkera, jego wspólnika. Również wtedy dowiadujemy się, że Doris jest jego siostrą. Wspomina ona, że ich matka będzie zawiedziona po poznaniu prawdy o Bulgocie (możemy więc sądzić, iż ona nadal żyje). Mimo wysokiego ilorazu inteligencji jest odrobinę naiwny (w Zemsta doktora Bulgota zaufał Julianowi – co obróciło się przeciw niemu, w Powrocie zemsty doktora Bulgota zajął się Skipperem, nie dostrzegając pingwinów wyciągających baterię ze Zmutowanego MP3, a w Pingwinie, który mnie kochał nabrał się na podstęp Kowalskiego).

Na lądzie porusza się za pomocą segwaya. Prawdopodobnie stracił prawe oko, gdyż zakrywa je metalowy monokl z laserem, a oczodół przecięty jest paskudną blizną niewiadomego pochodzenia, biegnącą od czoła do policzka. Ma bardzo gładką skórę i świetnie śpiewa.

Skipper często o nim wspomina. W odcinku Zakazany wynalazek szef pingwinów mówi, że Bulgot woli niszczyć i wysadzać, niż czynić niewidzialnym.

Do wprowadzania swych planów w życie delfin używa armii homarów, którymi dowodzi. W odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota widać, że je terroryzuje, zaś w odcinku Pingwin, który mnie kochał – że są wobec niego lojalne. Zawsze jest bardzo dokładny w odliczeniach. Tylko on może autoryzować „grubsze przelewy”. Bez homarów nie umie sobie poradzić.

Wynalazki Bulgota Edytuj

  • Ognisty pierścień – miał za zadanie roztopić lodowce na biegunach, by cały ląd znalazł się pod powierzchnią wody. Występuje w odcinku Zemsta doktora Bulgota.
  • Memodestruktor – wyczyścił pamięć Skipperowi, reszcie oddziału pingwinów, kilku homarom oraz samemu delfinowi. Występuje w odcinkach Powrót zemsty doktora Bulgota i Pingwin, który mnie kochał.
  • Diabolizator – miał zmienić Rico, Szeregowego i Kowalskiego w potwory. Występuje w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota.
  • Fatalny przypływ – miał przybliżyć Księżyc do Ziemi w celu wywołania ogromnego przypływu, mającego na celu zalanie lądu. Występuje w odcinku Pingwin, który mnie kochał.
  • Naziemna machina atakująca – dzięki niej Doktor Bulgot dostał się do bazy pingwinów. Występuje w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota.
  • Mecha-krab – wynalazek, a zarazem pomocnik doktora Bulgota. W rzeczywistości jest homarem. Jest bardzo duży i ma jeden szczypiec z stali szlachetnej.
  • Zmutowane MP3 – MP3 Juliana z potężną baterią, trafione diabolizerem.

Cechy charakteru Edytuj

  • Inteligentny
  • Mądry
  • Zły
  • Naiwny
  • Pomysłowy

Niezapomniane cytaty Edytuj

Bulgot: Może paść nawet dziesięć, dwadzieścia homarów! Mamy ich tu pod dostatkiem!

Homary: TAAAK! , Jeden z homarów: Ale nie, zaraz...

(odc. Zemsta doktora Bulgota)

Julian: Jeej, ty naprawdę masz niezwykle delikatną skórę!

Bulgot: Po prostu pamiętam o regularnym nawilżaniu.

(odc. Zemsta doktora Bulgota)

Doris:Z przerażeniem Francis?

Bulgot: Siostra! Jak miło cię widzieć, ale w tych stronach mówimy Doktor Bulgot. Trzeba dbać o image.

 (odc. Pingwin, który mnie kochał)
Kowalski: Ej, ja wyjaśnienie mam.

Bulgot: Zachowaj je dla dam. , Kowalski: Odejdź precz ja poważnie.

(odc. Powrót zemsty doktora Bulgota)

Pomocnicy Edytuj

  • Homary – Bulgot je terroryzuje, ale w odcinku Pingwin, który mnie kochał widać, że są mu lojalne.
  • Mecha-krab – został wyhodowany przez Doktora Bulgota.
  • Hans – było to widoczne tylko w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota.
  • Zmutowany królik – doktor oddał w jego kierunku strzału z diabolizera.
  • Parker – dziobak, będący pomocnikiem Bulgota; zna on jego przeszłość.
  • Zmutowane MP3 – odtwarzacz MP3 Króla Juliana; zmieniło się w złe z powodu przypadkowego strzału diabolizerem.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest bratem Doris, mimo że jest innym gatunkiem delfina niż ona.
  • Pojawia się tylko w odcinkach specjalnych, lecz w pozostałych jest często wspominany przez Skippera.
  • W przeszłości mieszkał na Coney Island.
  • Jego matka wciąż żyje.
  • Prawdziwe imię Bulgota to Francis.
  • Tylko w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota udało mu się pokonać Skippera.
  • Za każdym razem, gdy się pojawia, zamieszkuje inne miejsce (w odcinku Zemsta doktora Bulgota pod ziemią, w Powrót Zemsty Doktora Bulgota w wielkiej podwodnej kuli, a w odcinku Pingwin, który mnie kochał na wyspie).
  • Dubbinguje go ta sama osoba co Łukaszka.
  • Ma wyjątkowo delikatną skórę.
  • Świetnie śpiewa.
  • Jest bardzo pomysłowy.
  • Jest bardzo podobny do Dave'a. Obaj chcą zemścić się na pingwinach i chcieli zamienić ich w mutanty (ale robili to samemu i się nie znają). Ponadto mają własnych sługusów.

Piosenki Edytuj

Poniżej znajduje się lista wszystkich piosenek w wykonaniu delfina; wszystkie pochodzą z odcinka Powrót zemsty doktora Bulgota.

  1. I wszyscy razem w głos!!! – duet z Kowalskim.
  2. Mam znów plan!!!
  3. Ja chciałbym ci pomóc!!! – z homarami.
  4. Pamięć już wróciła mi – z pingwinami, Alexem i Skipperem.

Zobacz też Edytuj

Madagascar logo.png
Media:

Postacie:
AlexMartyMelmanGloriaKról JulianMauriceMortSkipperSzeregowyRicoKowalskiUtajnionyEwaDetonatorKapralLemuryMasonEdekFlorrieZubaMoto MotoMarlenkaFossyBabciaMakungaTitsiTartaczekChantel DuBoisDaveOśmiorniceKarolGalantOficer XDoktor BulgotHansDorisParkerClemsonBoloLoloJagódkaBuck RockgutAliceManfredi i JohnsonFredKról Wuj JulianRysiekMax KolankoDodLemmyOkoń żmijogłowyJoeyWujek NigelGenerał Shingen • ‎Renifery Św. MikołajaVitalijSzerszenieŚwistakiMaxPerkyPancernik de Kid ‎RandyMalwinaStefanoTimoCecyl i CegłaGusLarryMała stopaŁukaszekFrankySzaweł ZielodruhŚwięty MikołajShellyŻeluśDarlaGigagekonRob McToddKitka‎Rhonda ‎Antek‎Zygmunt LeciwySzeregowy JajkoFrankLeonardTedKuchikukan‎GiaWillieLuluMecha-krabMagik SteveHektor‎Stacy i BeckyMamaBabcia Wiewiórka‎Agenci DuBoisMariannaFrances AlbertaRoyPervis McSladeKaraczanyŻarłokKosmiczne kałamarnice‎Król szczurów HomaryŻanetaGladysShawnaBarryBurtPinkyOkapiPiszczuś PanJimBella von Bueno
Miejsca:
Przedmioty:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki