FANDOM

DOD (skrót od Diabelnie Odważny Damian) – ptak dodo sklonowany z pióra tego ptaka stojącego w muzeum. Lubi ryzyko i adrenalinę, a ponieważ jego wcześniejsze zmarłe wcielenie nie miało żadnych wrogów z jego kodu DNA zniknął czynnik odpowiedzialny za strach. 

Biografia

Przed akcją serialu

Dod żył już dużo wcześniej przed pingwinami, ale zmarł (prawdopodobnie nieświadomy zagrożenia, przez przypadek popełnił samobójstwo). Jego pióro zostało umieszczone w muzeum, w sali wymarłych gatunków.

Klonowanie

Pingwiny postanowiły dostać się do tej właśnie sali, pobrać pióro przodka pingwinów – Waitaha i na podstawie DNA zawartego w piórze ożywić protoplastę. Jednak plan zawiódł, gdy Rico przez przypadek wzdychnął proszek i kichnął wypluwając bombę. Przez co uruchomił alarm, a pióra wszystkich ptaków zaczęły chaotycznie latać w powietrzu. Skipper złapał jedno z nich i uciekł wraz z żołnierzami do bazy. Gdy Kowalski uruchomił maszynę okazuje się że szef wziął przez przypadek nie to pióro. 

Życie w Zoo

Dod przedstawił się pingwinom, a one gdy zobaczyły że nieświadomie się zabija, postanowiły znaleźć dla niego miejsce na innych wybiegach. Wszędzie groziło mu niebezpieczeństwo. Jednak Dod uciekł pingwinom, a one przez przypadek przewróciły klonator. Podczas gdy pingwiny łapały Doda, klonator się przegrzał i zaczął klonować ogromną ilość dodo, aż w końcu wybuchł wyrzucając w kosmos jedyną na świecie cząsteczkę Higgsa- paliwo do maszyny. Gdy wszystkie dodo zginęły pingwiny zapadły w żałobę, ale Julian przyniósł im ostatniego osobnika tego gatunku.

Późniejsze losy

Skipper wpadł na pomysł by zanieść Doda do muzeum, aby ten miał tam wiecznie patrzeć się w oczy eksponatu, traktując to jako prawdziwe ekstremalne zawody. Dod na początku nie chciał się przekonać, ale później szef podbuntował go, a on pewnie patrzył się przez wszystkie pozostałe odcinki serialu w oczy wypchanego dodo, myśląc że jest jego przeciwnikiem (choć nie zostało to pokazane w żadnym odcinku).

Sposoby śmierci Doda

  • zabawa materiałami wybuchowymi
  • uderzenie w mur
  • zjeżdżanie na tarce do sera
  • skakanie nad ogniem
  • Skakanie z bramy Zoo na ziemię
  • jazda na nosorożcu
  • zabawa w Dodo kręgle

Niezapomniane cytaty

Kowalski: Przytulając część klonatora Tak wcześnie...Za wcześnie...

Szeregowy: Dod wiedział, że go lubisz Kowalski. Kowalski:Dod?

(odc. Zagrożony gatunek)

Szeregowy: To znaczy, że on jest nieustraszony tak dosłownie!

Kowalski: I to w najgłupszy możliwy sposób!

(odc. Zagrożony gatunek)

Madagascar logo
Media:

Postacie:
Miejsca:
Przedmioty: