FANDOM

Czkawka Haddock – główny bohater i protagonista serii filmowej Jak Wytresować Smoka. Syn Stoicka Ważkiego i Valki. Jest przywódcą Smoczych Jeźdźców, do których należy on sam, Astrid, Śledzik, Sączysmark oraz bliźniaki, Szpadka i Mieczyk. W wieku 20 lat został wodzem wyspy Berk.

Historia Edytuj

Jak wytresować smoka Edytuj

Podczas, gdy smoki atakowały wyspę Berk, młody Czkawka chciał pomóc starszym wikingom. Ci jednak kazali wracać mu do domu. Udaje się do kuźni Pyskacza, jednak po chwili ją opuszcza wraz ze swoim wynalazkiem. Udaje się na klif i wypatruje smoków. Po chwili widzi Nocną Furię, którą zestrzeliwuje. Jednak nie miał okazji do świętowania, gdyż inny smok o nazwie Koszmar Ponocnik, stoi za jego plecami. Czkawka zaczyna uciekać. Całe zajście widzi jego ojciec, a zarazem wódz wyspy Stoick Ważki, który rusza na pomoc synowi. Następnie każe chłopakowi wracać do domu. Wraca do domu razem z Pyskaczem, któremu się wyżala. Potem rozstają się, a Czkawka idzie do domu. Po wejściu do domu jednak wychodzi przez tylne drzwi, by znaleźć zestrzelonego smoka. Znajduje wkrótce go skrępowanego. Próbuje go zabić, ale tego nie robi, tylko uwalnia smoka. Po powrocie do domu, ojciec informuje go, że wysyła go na smocze szkolenie prowadzone przez Pyskacza. Czkawka początkowa sprzeciwia się temu pomysłowi, ale w końcu się zgadza. Podczas szkolenia jest wyśmiewany przez innych. Pierwszym smokiem, z którym musiał walczyć był Gronkiel, który mało co go nie uśmiercił. Po szkoleniu wyrusza do Nocnej Furii, która jak się okazało nie posiadała części ogona, przez co nie mogła latać. Czkawka sporządza jej rysunek. Później, po wspólnej kolacji Pyskacz udziela porad na temat zabijania smoków. Następnie młody wiking szuka w książce o smokach informacji na temat Nocnej Furii. Następnego dnia, po zakończonym szkoleniu, rusza znów do uziemionego smoka. Tam po jakimś czasie zdobywa jego zaufanie. Mając wyrzuty sumienia, Czkawka wykonuje protezę ogona dla Szczerbatka (tak właśnie nazwał smoka) i zakłada ją na ogon smoka. Dzięki przyjaźni z smokiem, młody wiking zgłębia tajemnice smoków, przez co osiąga lepsze wyniki podczas szkolenia i zyskuje szacunek pozostałych. Wkrótce jego tajemnicę odkrywa Astrid. Czkawka i jego smok zauważają to i porywają dziewczynę. Podczas lotu napotykają stado smoków, z którymi zaczynają lecieć. Po jakimś czasie odkrywają smocze leże, a następnie wracają do domu i Czkawka prosi Astrid, żeby nikomu nic nie mówiła. Podczas następnego dnia szkolenia, próbuje pokazać innym wikingom, że można się zaprzyjaźnić ze smokami, ale mu się to nie udaje przez jego ojca. Smok próbuje zabić Czkawkę, ale na pomoc mu przybywa Szczerbatek. Wybawiciel chłopaka zostaje jednak pojmany przez wikingów. Podczas kłótni z ojcem podrzuca mu pomysł znalezienia smoczego leża. Następne ogląda jak wikingowie wypływają na swoich statkach. Postanawia uratować przyjaciela i uczy kolegów jak zaprzyjaźnić się ze smokami. Z pomocą ojca uwalnia Szczerbatka i razem stają do walki z Czerwoną Śmiercią. Wygrywają, lecz Czkawka traci przytomność. Stoik myśląc, że jego syn umarł przeprasza Szczerbatka. Smok wiedząc, że jest bezpieczny pokazuje wikingom ukrytego pod skrzydłami chłopaka. Gdy chłopak budzi się, widzi uradowanego przyjaciela oraz protezę swojej nogi, a następne wychodzi z domu. Okazało się, że teraz wikingowie żyją w przyjaźni ze smokami.

Jak wytresować smoka 2 Edytuj

Czkawka ucieka z domu wraz z Szczerbatkiem, ponieważ jego ojciec w poważnej rozmowie uświadomił go, że kiedyś zostanie wodzem Berk. Podczas odpoczynku, do dwóch przyjaciół dołącza Astrid. Wiking wyznaje jej, że nie jest gotów, by objąć stanowisko wodza. Nagle zauważa dym, po czym cała grupka rusza tam. Trafiają do zniszczonego, pokrytego lodem fortu. Tam spotykają Ereta, smoczego łowcę. Czkawka wyciąga z niego kilka informacji np: o Drago Krwawdoniu, który łapie i umieszcza smoki w swojej armii. Chłopak wraca na Berk i mówi ojcu o swoich odkryciach. Ten słysząc to, wyznaje historię Drago i ogłasza zakaz dla ludzi i smoków. Jednak Czkawka łamie zakaz i leci porozmawiać z Drago. Za nim leci Astrid. Dociera na statek Ereta, gdzie chowa się pod pokładem. Po jakimś czasie przybywa Stoick i reszta smoczych jeźdźców. Po rozmowie z ojcem, dostaje od niego pozwolenie na dalsze poszukiwania Krwawdonia. Podczas lotu zostają zaskoczeni przez zamaskowanego smoczego jeźdźca. Rozdziela przyjaciół i zabiera Czkawkę do Smoczego Sanktuarium. Tam okazuje się, że tym jeźdźcem jest jego matka, Valka, która zaginęła dwadzieścia lat wcześniej. Kobieta oprowadza go po całym Sanktuarium i pokazuje mu Oszołomostracha. Następnie odbywają wspólny lot w towarzystwie dziesiątek smoków. Valka oznajmia mu, że nauczy go wszystkich smoczych sekretów. Jakiś czas później dochodzi do spotkania jego matki z Stoickiem, a następnie ataku Drago na Sanktuarium. Podczas bitwy chce go przekonać do przyjaźnie ze smokami, co mu się nie udaje. Drago z pomocą swojego Oszołomostracha, nakazuje Szczerbatkowi zabicie chłopaka. Nie udaje mu się to, ale zabija Stoicka. Później przegania swojego smoka. Wieczorem, razem z innymi urządza pogrzeb ojca, a potem oznajmia, że nie zawiedzie ojca i będzie jego godnym następcą. Nie mają smoków, więc Czkawka postanawia dotrzeć na Berk z pomocą młodych smoków, których nie opętał Drago. Po dotarciu na wyspę, uwalnia Szczerbatka spod jarzma Drago i razem staczają z nim walkę. Pokonali Drago i jego smoka, którzy uciekli. Po tym wydarzeniu zostaje oficjalnie mianowany wodzem Berk, a następnie bierze udział w Smoczych Wyścigach.  

Galeria Edytuj

Zobacz teżEdytuj

Jak Wtresować Smoka.png
Media:
Filmy pełnometrażowe: Jak wytresować smokaJak wytresować smoka 2Jak wytresować smoka 3

Filmy krótkometrażowe: Legenda o Smoku GnatochrupiePrezent Nocnej FuriiKsięga smokówŚwit jeźdźców smoków
Serial: Jeźdźcy smoków

Gry: How to Train Your Dragon
Postacie:
Czkawka HaddockAstrid HoffersonŚledzik IngermanSączysmark JorgensonMieczyk ThorstonSzpadka ThorstonStoick WażkiPyskacz GburGothiSączyślin JorgensonGrubyWiadroPleśniakAlbrecht PerfidnyJohann KupczyHeatherDagur SzalonyGustaw LarsenNiemy SvenValkaDrago KrwawdońEretSzczerbatekWichuraSztukamięsHakokiełCzerwona ŚmierćPłomieńThornadoWrzeniekCzaszkochrup Maruda (smok)Oszołomostrach ValkiOszołomostrach DragoChmuroskok
Miejsca:
BerkSmocze Sanktuarium
Przedmioty:
PiekielnikTarcza CzkawkiSmocze Oko
Smoki:
Nocna FuriaŚmiertnik ZębaczGronkielKoszmar PonocnikZębiróg ZamkogłowyTajfumerangGromogrzmotWrzeniecSzeptozgonZaduśny ZdechZmiennoskrzydłyKrzykozgonOgnioglista Królowa OgnioglistMarazmorWandersmokSzybki SzpicStormcutterOszołomostrachRaziprądPotrójny Cios
Piosenki:
Jak Wytresować smoka: Sticks and Stones

Jak Wytresować smoka 2: For The Dancing And The DreamingWhere No One GoesInto A Fantasy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki