FANDOM

Astrid Hofferson – postać występująca w 1 i 2 części Jak wytresować smoka, serialu Jeźdźcy smoków oraz w krótkometrażówkach Legenda o Smoku Gnatochrupie oraz Księga smoków.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Do uzupełnienia!

Jak wytresować smoka Edytuj

Astrid pojawia się po raz pierwszy, gdy walczy ze smokami atakującymi wioskę Berk. Następnie gasi pożar wyrządzony przez atakujące gady. Podczas szkolenia Astrid krytykuje Czkawkę i każe mu wybrać pomiędzy smokami a wikingami. Często widzi, jak Czkawka wymyka się sam po szkoleniach, ale nie wie po co. Podczas następnych kilku treningów Czkawka przechodzi wszystkie próby, dzięki czemu zyskuje uznanie wśród innych adeptów, a Astrid jest o to zazdrosna. Podczas, gdy śledzi Czkawkę, dociera do miejsca w którym znajduje się Szczerbatek. Czkawka mówi jej, że Szczerbatek jest inny niż pozostałe smoki. Razem z Czkawką i Szczerbatkiem udaje się na lot. Jest zafascynowana beztroskim lotem. Poznaje z towarzyszami prawdę o smokach i terroryzującej ich Czerwonej Śmierci. Gdy wracają do domu, Astrid uderza Czkawkę, a następnie go całuje, po czym odchodzi.

Podczas ostatecznej próby Czkawki, ona obiecuje mu, że będzie chronić Szczerbatka. Podczas próby Czkawka przegrywa, Szczerbatek go ratuje i zostaje złapany, a ojciec Czkawki Stoick Ważki używa go by odnaleźć gniazdo smoków. Rozmawia potem z chłopakiem, którego pociesza i mówi mu, że jest pierwszym wikingiem, który oswoił smoka. Astrid razem z innymi dosiada smoki z areny i lecą uwolnić Szczerbatka. Podczas walki Czkawka "zginął" a ona i pozostali widziała, jak Szczerbatek owinął chłopaka swoimi skrzydłami.

Pojawi się następnie pod koniec filmu, gdzie gratuluje Czkawce, który stracił stopę. Po chwili razem się całują oraz lecę na smokach.

Legenda o Smoku Gnatochrupie Edytuj

Astrid razem z Wichurą i innymi gasi pożar panujący w domu Pyskacza. Razem z innymi mieszkańcami słucha Pyskacza. Razem z innymi płynie razem z pyskaczem na poszukiwania Gnatochrupa. Słucha opowieści Pyskacza a początkach jego konfliktu z Gnatochrupem. Następnie Astrid z towarzyszami rozbija się na jakieś skalistej wyspie. Następnie znów słcuha opowieści Pyskacza. Astrid popycha Czkawkę, aby przemówił Pyskaczowi do rozsądku. Bierze udział w planie Pyskacza, a następnie ucieka, po tym jak zjawia się Gnatochrup. Po tym jak Pyskacz zaprzyjaźnił się ze smokiem, wszyscy wracają na Berk na Gnatochrupie.

Podarunek Nocnej Furii Edytuj

Do uzupełnienia!

Jeźdźcy smoków Edytuj

Do uzupełnienia!

Jak wytresować smoka 2 Edytuj

Do uzupełnienia!

W drugiej odsłonie filmu Bierze udział w wyścigach smoków wraz z innymi jeźdźcami. Zawody polegają na ściganiu się smokami w tym łapaniu owiec w powietrzu które są wystrzeliwane przez katapultę. Po zaciętej rywalizacji z bliźniakami i Sączysmarkiem wygrywa łapiąc czarną owcę za która jest 10 punktów. Stoick oglądając wyścigi chwali Astrid. Po spektakularnej wygranej leci szukać Czkawki którego nie było na wyścigu, gdyż wolał on odkrywać nowe lądy wraz z Szczerbatkiem. Gdy Astrid odnajduje Czkawkę oboje siadają rozmawiając Astrid próbuje przekonać syna Stoicka żeby nie uciekał od rozmów z ojcem (Stoick chce przekazać synowi zaszczyt bycia wodzem Berk). Czkawka jednak nie jest jeszcze gotowy by przejąć obowiązki władcy Berk, rozmowa kończy się gdy Czkawka zauważa w oddali dym Astrid wraz z przyjacielem rusza to sprawdzić. Gdy Jeźdźcy dolecieli do miejsca wydobywania się dymu zauważają fort zniszczony w drobny mak, najeżony wielkimi szpilami lodu. Nagle smoka Astrid trafia sieć wystrzelona z katapulty Astrid wraz ze smokiem upada na ziemię, Czkawka leci jej na ratunek szybko przecina węzły swoim ognistym mieczem. Po między łowcami smoków a jeźdźcami rozpoczyna się rozmowa dowódca łowców przedstawia się jako Eret, oskarża dwójkę wikingów o zniszczenie fortu z pomocą wielkiego ziejącego lodem smoka. Czkawka i Astrid słysząc to są zdziwieni tłumaczą że nic takiego nie zrobili pytając się też czy są jacyś inni jeźdźcy smoków. Eret wspomina Astrid i Czkawce o Drago Krwawdoniu dla którego zbiera smoczą armie i że jego nocna furia była by niezłym nabytkiem w Armii Drago. Między stronami wywiązuje się krotka walka z której bohaterowie uciekają na swych smokach w kierunku Berk, Eret krzyczy że nie uda im się zatrzymać smoków bo Drago chce je wszystkie.Gdy Astrid wraz z Czkawką wracają na wyspę opowiadają Pyskaczowi i innym jeźdźcom o tym co ich spotkało Śledzik słucha z ciekawością, ale Stoick jest pochłonięty pomaganiem wikingom robiąc im nowe siodła do smoków (nie słucha syna). W końcu jednak Czkawka traci cierpliwość zatrzymuje maszynę do robienia siodeł i mówi o Drago i jego armii po krótkiej ciszy Stoick karze innym wikingom zamknąć wrota ufortyfikować wyspę i opuścić osłony burzowe. Czkawka jest zdziwiony zachowaniem ojca biegnie zanim Stoick zakazuje latania na smokach poza wyspą. W końcu mówi do syna że Drago to szaleniec bez sumienia i litości. Czkawka chce jednak negocjować i odnaleźć Drago co irytuje jego ojca. Kiedy czkawka wbrew zakazom wodza wylatuje by szukać Drago, Astrid udaje się polecieć za nim w tedy odnajdują łódź Ereta i Rozpoczyna się kolejna rozmowa Czkawka sam daje się schwytać łowcą oddaje swoją broń uspokaja Szczerbatka, namawia Astrid do tego samego. Po chwili lodź atakują jeźdźcy smoków z Berk wraz ze Stoickiem na czele. Wódz pokonuje Ereta i opowiada synowi co go kiedyś spotkało kiedy pierwszy raz spotkał Drago Argumenty jednak nie zatrzymują jego syna Czkawka odlatuje szukać wroga. Astrid zostaje zatrzymana przez wodza i wraca wraz z innymi na Berk. Po długiej nieobecności Czkawki Jeźdźcy zastanawiają się co mogło się z nim stać. Astrid namawia drużynę do poszukiwań obawiając się że Czkawka jest w niebezpieczeństwie. Sączysmark,Śledzik,Mieczyk,Szpadka lecą z nią na poszukiwania, gdy dolatują do łodzi łowców Astrid porywa za pomocą smoka Ereta Szantażuje łowce by powiedział gdzie jest Drago albo smok zrzuci go z wielkiej wysokości. Eret podaje lokalizacje, po dotarciu na miejsce Jeźdźcy widzą ogromną flotę okrętów wojennych.ukrytych w grocie lodowca. Nagle z pod śniegu wyskakują żołnierze Drago i za pomocą strzałek usypiających usypiają smoki wszyscy zostają zaprowadzeni przed oblicze Drago tam dowiadują się że Czkawki wcale tam nie ma, rozpoczyna się rozmowa pod czas której jeźdźcy grożą Drago że jak ich wszystkich nie wypuści to Czkawka przyleci im na pomoc z całą Berk. Drago jest wściekły że jeźdźców smoków jest tak dużo. Drago Rozkazuje całej armii rozpocząć przygotowania do ataku na Smocze Sanktuarium będąc pewnym że tajemnicy jeździec (Valka) i Oszołomostrach współpracuje z Berk. Smoki zostają uwięzione a Astrid i inni mają zostać zabici. Eret jednak pokonuje strażników tym samym dołączając do jeźdźców. podczas bitwy o Sanktuarium Astrid,Sączysmark,Śledzik,Mieczyk,Szpadka i Eret biorą czynny udział niszcząc pułapki Drago, tam też przyjaciele zastają Czkawkę wraz ze Stoickiem i poznają Valkę. wszyscy walczą u boku wielkiego Oszołomostracha. Drago jednak wzywa swoją alfę gdy Alfa Valki przegrywa tym samym ginąć. Drago rozkazuje Alfie przejąć kontrole nad Szczerbatkiem ten nie świadomy swoich czynów zabija ratującego Czkawkę Stoicka. Po bitwie Drago ze swoim Oszołomostrachem udaje się na Berk. Pod smoczym Sanktuarium Valka,Czkawka ,Astrid i inni opłakują Wodza wyprawiając mu pogrzeb. Potem Czkawka decyduje się na powrót do Berk. Na berk rozpoczyna się kolejna walka Czkawka oswoiwszy Szczerbatka walczy z Drago, Astrid wraz ze wszystkimi wikingami przyglądają się całej walce. Kiedy Czkawka ze Szczerbatkiem pokonują Alfę Drago odrąbując jej kieł Oszołomostrach nurkuje do morza pociągając ze sobą Drago. Wszyscy świętują swoje zwycięstwo Astrid na oczach wszystkich całuję Czkawkę. Po tych wydarzeniach Berk jest odbudowywane a jeźdźcy urządzają sobie kolejne wyścigi smoków.