FANDOM

Artur Pendragon – postać fikcyjna, lepiej znany jako Artie pochodzi z rodziny królewskiej, jest siostrzeńcem królowej Lilian, co za tym idzie, kuzynem Fiony.

Biografia

Shrek Trzeci

Król Harold umiera i chce namówić Shreka, aby ten wraz z Fioną został królem Zasiedmiogórogrodu. Ogr jednak stanowczo odmawia. A wtedy król mówi, że oprócz ich królem może być tylko Artur Pendragon. Wobec tego Shrek, wraz z Osłem i Kotem w Butach wyrusza aby go odnaleźć. Ostatecznie znajdują go w ogólniaku do którego uczęszcza. Niestety prawie do końca filmu Artie nie wierzy, że może zostać królem Zasiedmiogórogrodu. W wyniku kłótni ze Shrekiem o kierunek płynięcia, ostatecznie rozbijają się na wyspie Merlina. Merlin okazuje się byłym nauczycielem magii praktycznej i w jakiś sposób próbuje im pomóc, aby się nie kłócili. Artur zaczyna wierzyć w to, że zostanie królem i razem ze Shrekiem chcą znaleźć sposób, aby dostać się do stolicy. Merlin zna sposób na ucieczkę z wyspy, ale ostrzega, że mogą wystąpić przy tym efekty uboczne. Wszyscy ostatecznie decydują się na opuszczenie wyspy z pomocą czarodzieja.

Jakiś czas później, okazuje się, że miasto jest opanowane przez zwolenników Księcia z Bajki i wszyscy przyjaciele Shreka zostali uwięzieni, nawet jego kuzynka Fiona, która wraz z przyjaciółkami próbuje walczyć przeciwko spiskowi. Wkrótce Shrek zostaje zabrany do więzienia, zamiast Artura. Artur chce znowu wracać na swoją wyspę, ale przyjaciele Shreka, mówią mu, że Shrek chciał go uratować. Tymczasem tytułowy bohater jest przygotowywany do przedstawienia "Shrek po raz ostatni na scenie", jednak w końcu w dramatycznych okolicznościach Książę z Bajki ginie podczas zakończenia spektaklu, kiedy Smoczyca zwala na niego scenografię.

W finale Artur ostatecznie nakłada koronę królewską.

Shrek logo
Media:
Filmy pełnometrażowe: ShrekShrek 2Shrek TrzeciShrek ForeverKot w butach

Filmy krótkometrażowe: Shrek 3-DPada ShrekShrek ma wielkie oczyKot w butach: Trzy Diabły

Serial: Przygody Kota w Butach
Postacie:
ShrekFionaOsiołSmoczycaCiastekPinokioWilkTrzy świnkiTrzy ślepe myszyLord FarquaadRobin HoodKot w butachKról HaroldKrólowa LilianWróżka ChrzestnaKsiążę z bajkiDorisMabelArtieMerlinRoszpunkaŚpiąca KrólewnaKrólewna ŚnieżkaKopciuszekZła KrólowaKapitan HakRumpelstiltskinKitty KociłapkaHumpty DumptyJackJill
Miejsca:
Bagno ShrekaDulocZasiedmiogórogródKarczma "Pod Zatrutym Jabłkiem"San Ricardo
Przedmioty:
I żyli długo i szczęśliwieKareta Wróżki ChrzestnejKareta RumpelstiltskinaKontrakty Rumpelstiltskina