FANDOM

Żmija należy do Potężnej Piątki. Jest najbardziej wrażliwa i współczująca z całej Piątki.Jeżeli Piątka to rodzina, Żmija na pewno jest ich matką, gdyż ma gorące serce i chłodny umysł. Niech jednak nie zwiedzie cię jej miła natura. Potrafi zaatakować ze śmiertelną skutecznością. Jest bardzo szybka i gibka. Jej zmiennokształtne ciało sprawia, że trudno ją trafić. W najtrudniejszych chwilach zawsze można na niej polegać.

Opis Edytuj

Osobowość Edytuj

Jak napisano powyżej, Żmija jest najbardziej wrażliwa i współczująca z Piątki. Mimo, że nie odgrywa głównej roli w serii, to pełni rolę osoby łagodzącej konflikty między członkami Potężnej Piątki i Po. Jak każdy z Potężnej Piątki, Żmija nie wierzyła, że Po jest Smoczym Wojownikiem, gdy Oogway go wybrał. Niechętnie jednak patrzyła jak Panda został sponiewierany podczas pierwszej przebieżki po torze przeszkód. W przeciwieństwie do całej reszty Piątki, nie żartowała z innymi i nie drwiła z Po, gdy grupa wracała odpocząć po ćwiczeniach. Stwierdziła tylko "...ten biedak się wykończy". Następnego dnia, po całej serii sparingów, gdy Mistrz Shifu wykopał Po tak, że ten wyleciał przez bramę i odbijał się od schodów, Żmija syknęła na Modliszkę który zadrwił z Po który "leciał siłą rozpędu". Zyskała do niego szacunek, choć nadal nie wierzyła, iż jest Smoczym Wojownikiem.

Podczas asystowaniu przy akupunkturze próbowała pocieszyć Po, swoim uśmiechem od ucha do ucha, i opowiadając, że Shifu kiedyś nie był tak surowy. W Kung Fu Pandzie 2 Żmija mocno okazywała trwogę wobec próby pobicia przez Po rekordu wkładania klusek do ust. Próbowała zrozumieć problem Po, który cierpiał z powodu nieznajomości swojej przeszłości. Poruszała ten temat z innymi. Podczas przebywania w mieście Gongmen, Żmija okazała wyraźne współczucie mieszkańcom, wobec terroru armii Shen'a. Kiedy Tygrysica próbowała zmusić Po do zostania w więzieniu, gdy ten nie pojmał Shen'a, Żmija próbowała nakłonić Tygrysicę do zaprzestania atakowania Po. Mówiła też Pandzie, aby ten nie wstawał aby nie narazić się na kolejny cios Tygrysicy.

​HistoriaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Żmija jest córką Mistrza Żmiji z potężnego Klanu Żmij i posługującym się jadem jako bronią. Niestety, Żmija urodziła się bez zębów jadowych. Ale Żmija potrafiła pięknie tańczyć ze wstążką, co pomogło jej pokonanie goryla ze zbroją, kiedy kły jej ojca rozbiły się na kawałki w Święto Księżyca, gdyż zbroja goryla była zbyt twarda aby ją przebić. Obecnie Żmija posiada zęby jadowe, ale są zbyt małe aby ich mogła użyć.

Kung Fu PandaEdytuj

Kung Fu Panda 2Edytuj

Kung Fu Panda 3Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Najmniej mówi z całej piątki.
  • Ma siostrę w ,,Święta święta i Po" powiedziała, że "Ja kiedyś też uwielbiałam gotować z siostrą".
  • W Kung Fu Pandzie w rozmowie z Oogway'iem Po wspominając o atutach Potężnej Piątki mówi o jadzie w odniesieniu do Żmiji. Jednakże, jak dowiadujemy się później w Sekretach Potężnej Piątki, Żmija urodziła się bez zębów jadowych.
  • Jej słabością w walce jest frontalny atak.
  • W Kung Fu Pandzie 2 pokazano, że Żmija ma nieco doświadczenia w otwieraniu zamków.
  • W odcinku ,,W służbie jego cesarskiej mości" pocałowała Po w policzek.

​Zobacz teżEdytuj

KFP logo.png
Media:
Kung Fu PandaKung Fu Panda 2Kung Fu Panda 3Kung Fu Panda: Legenda o niezwykłości
Postacie:
PoShifuOogwayTygrysicaMałpaŻurawŻmijaModliszkaPan PingTai LungZengShenLi ShanPrzywódca WilkówPengMei MeiKe-PaJunjieFung
Miejsca:
Jadeitowy PałacDolina Spokoju
Przedmioty:
Smoczy zwój

Więcej z Fandomu

Losowa wiki