FANDOM

Żeluś – czterdziesty piąty odcinek pierwszego sezonu serialu Pingwiny z Madagaskaru. Emitowany jest wraz z odcinkiem Zoo Tube.

Opis

Najnowszy eksperyment Kowalskiego, zielona kostka galaretki, zwana Żelusiem, sieje całkowity chaos na terenie zoo.

Streszczenie

Kowalski zaczyna się męczyć w swojej pracowni, żeby stworzyć nowy wynalazek, ale po błędach i innych rzeczach, tworzy niezniszczalną masę żelatynową, którą pingwin nazywa jako Żeluś. Skipper stwierdza, że nazwanie go nie było dobrym pomysłem, ale Kowalski ignoruje to, i zaczyna testować swoje nowe odkrycie. Podczas testu można odkryć, że Żeluś lubi jeść dużo owoców, ale za to nie lubi ryb. Tymczasem na wybiegu lemurów, Król Julian wraz z Maurice'em i Mortem robią owocowe smoothie. Niestety, Julian używa za dużo owoców, i wyrzuca je dalej, bardzo szybko.  

Żeluś zauważa owoce wyrzucone z wybiegu lemurów, które wyrzucił Julian zjadając je. Dzięki temu, zaczyna on bardziej rosnąć. Kowalski zaczyna się o to martwić, zabierając go do swojej pracowni, ale inne pingwiny zaczynają myśleć, że Żeluś jest potworem ze swojej natury. Gdy Kowalski zaczyna rozmawiać z Żelusiem, ten ucieka do wybiegu goryli, i zjada banany Lola. Po zjedzeniu ich, Kowalski zaczyna się krępować, a Skipper zaczyna więcej podejrzewać o nowym wynalazku pingwina.  

Rico "zwraca" śrubki, aby otworzyć drzwi, ale Żeluś robi ogromną dziurę w sztabie pingwinów, Kowalski z tego powodu zaczyna się jeszcze bardziej martwić, że kostka galaretki zaczyna być o wiele większa, niż kiedyś. Aby wszystko wróciło do normy, zaczyna być objaśniany plan. Rico bierze kokosowo-ananasowy spray do opalania, który będzie zasprayowany na wielkim znaku X. Gdy Żeluś przyjdzie, pingwiny go złapią i ukryją daleko na zawsze.  

Niestety, Julian niszczy cały plan zauważając spray, i obpryskując nim całego siebie. Żeluś zjada Juliana, i nie chce go z siebie wypluć. Kowalski pokazuje też powód, co się dzieje gdy ktoś nienawidzi jego siejącego chaos wynalazku. Inne pingwiny nie mogą znieść Żelusia i go zaczynają nienawidzić. Pingwin czuje się prześladowany, i wychodzi z miejsca pułapki wściekły i smutny.  

Niezapomniane cytaty

Kowalski:po zniszczeniu dachu sztabu pingwinów przez Żelusia Na jaja mojej matki!
Kowalski: Żeluś! Chcesz, żeby... tatuś przez ciebie miał zawał serca? bierze Żelusia w swoje ręce Wracaj do domu, ty mały, galaretowaty urwisie! traci równowagę Ahhh!

Ciekawostki

  • To pierwszy odcinek, w którym pojawia się Żeluś.
  • Żeluś znowu się pojawia w odcinku sezonu 2, który następny raz skupia się na nim, i jego imię znajduje się w tytule.
  • Julian wkładając rękę do brzucha/gardła Kowalskiego, aby wyciągnąć z niej dorsza, jest drugą i nieprzyjemną rzeczą, którą zrobił w serialu.
  • Gag trwający: Żeluś rośnie przez cały czas.
  • Antagonista(ści): Żeluś
  • Ten odcinek znajduje się na płycie DVD, pt. "New to the Zoo", zawierający 5 odcinków z sezonu 1, i 3 z sezonu 2.

Błędy

  • Rico na początku odcinka, mówiąc "To nie ja!" czyta gazetę, ponoć nie umie czytać, jak inne pingwiny.
  • Król Julian powiedział, że wziął poród Morta, choć w serialu "Niech żyje Król Julian", dokładniej w odcinku "Tatko Julian", okazuje się, że Mort jest dwa lata starszy.