FANDOM

Duże oczy. Bardzo duże. Bo są przepełnione zachwytem. Właśnie to mam w środku, właśnie to mnie określa: te oczy które z zachwytem patrzą na wszystko co mnie otacza. Oczy które widzą światło w gałęziach drzew i magię w powietrzu. Ten zachwyt to, to co staram się dawać światu. I co staram się chronić w dzieciach. Co sprawia że jestem strażnikiem. To moje przeznaczenie. Jakie jest twoje ?

Święty Mikołaj / North – jeden z głównych bohaterów z filmu pt. Strażnicy marzeń. Jest Strażnikiem Cudów. North jest miły i sympatyczny, choć na pierwszy rzut oka budzi niepokój.

Streszczenie

Charakter

Mikołaj pomimo budzącego grozę wyglądu jest wyjątkowo sympatycznym i wesołym człowiekiem. Jest cierpliwy, kiedy poświęca się swojej pasji i każdy sukces wyjątkowo go cieszy. Jest bardzo impulsywny i entuzjastyczny. Szybko wybacza i daje drugą szansę. Szybko przeją opiekę nad Jackiem i próbował mu pomóc znaleźć drogę wśród strażników, pokazując swoją opiekuńczą niemal ojcowską stronę. Jest skory do kłótni, zwłaszcza z Zającem kłócą się z nim o każdy szczegół. Jest także pierwszą osobą do oskarżeń, przez swoją impulsywność często wyciąga niesłuszne wnioski. Jest skory do walki i chętnie podejmuje wyzwania. Łatwo się denerwuje, ale też szybko uspokaja. Niestety nie rozumiem sarkazmu.

Wygląd

North jest wysoki i dobrze zbudowany. Ma długą białą brodę i wąsy, niebieskie oczy i ciemne, krzaczaste brwi. Jego ręce są wytatuowane. Na jednej ma napisane Naught, czyli Niegrzeczny, a na drugiej Nice, czyli Grzeczny. Nosi czerwoną koszulę, brązowy, kraciasty pasek i spodnie podciągnięte pod klatkę piersiową oraz ciężkie buty. Na jednym z kciuków nosi złoty pierścień. Kiedy wyrusza w drogę, zakłada czerwony płaszcz obszyty na górze futrem i futrzaną czapę a do pasa przytracza dwa miecze. W młodości jego broda i wąsy były niemal czarne z czasem jednak zsiwiały.

Umiejętności

  • Kierowanie magicznymi saniami
  • Robienie zabawek
  • Potrafi walczyć mieczami.
  • Sprawnie posługuję się precyzyjnymi narzędziami

Biografia

Strażnicy marzeń

North jest pierwszym poznanym przez nas Strażnikiem. Widzimy jak w swoim gabinecie pracuje nad lodową zabawką- lokomotywą. Po jej ukończeniu cieszy się sukcesem, jedząc ciasteczka i obserwując jak jego wynalazek wznosi się w powietrze, dopóki jeden z jeti z hukiem nie otworzył drzwi roztrzaskując zabawkę. Po krótkiej chwili gniewu Mikołaj zbeształ swojego pomocnika, po czym go wysłuchał. Kiedy dowiedział się, że coś dzieje się w Sferze Snów, natychmiast tam pośpieszył chwytając po drodze miecz.Tam dostrzegł cień Pitha i czarny piasek pokrywający cały glob. Uznał to za duże zagrożenie i wezwał pozostałych strażników, przez specjalną zorzę polarną. Kiedy wszyscy razem się spotykają Mikołaj zaczyna im tłumaczyć co widział i co podejrzewa. Argumentuje to słowami ,,Ja to czuję...całym brzuchem" co wywołało wielką kłótnię z Zającem. Przerwał ja dopiero Piasek zwracając w końcu na siebie uwagę i wskazując na księżyc. To North pierwszy zaczął z nim rozmowę.

North i Zając

To także North po kłótni Jacka z Zającem zabrał go ze sobą i wytłumaczył na na czym polega praca strażnika.Warto dodać że to on też wymyślił sposób przetransportowania Jack ana biegun i był chyba najbardziej entuzjastyczny by mianować go strażnikiem. Kiedy odkryli, że Zębowy Pałac jest atakowany, siłą wciągnął Zająca na sanie (,,Każdy kocha sanie") i z łatwością je prowadzi mimo trudnej walki. Z chęcią potem rzuca się do walki. Ponownie on jest pomysłodawcą planu zbierania zębów, a w swoim entuzjazmie niemal ucinać Zającowi uszy. Potem bardzo szybko wczuwa się w rywalizację i w pokoju Jamiego pokazuję się z największym workiem.Potem obrywa Sennym Piaskiem i zapada w sen na podłodze. Śnią u się cukrowe laski. Z kieszeni jego płaszcza wypada śniegowa kula. Podczas walki Jacka i Pisaka z Pitchem nie do końca obudzony prowadzi sanie, ulegając przy tym paru wypadkom. Później już aktywnie bierze udział w walce, próbuje się dostać do Piaska jednak są za wolni. Po stracie towarzysza i przyjaciela, urządzają mu pogrzeb na Biegunie. North pociesza Jacka starając się go podnieść na duchu. Strażnicy zgodnie stwierdzają, że Wielkanoc jest ich ostatnią szansą, co Mikołaj przyznał głośno ku zaskoczeniu Zająca, więc postanowili pomóc jej opiekunowi. Wszyscy wylądowali w Norze, gdzie spotkali małą Sophie, siostrę Jamiego. North aktywnie uczestniczył w przygotowaniach.

Kiedy Jack po zniszczonej Wielkanocy zjawił się bez Mleczuszki, ale ze swoimi zębami, North jako pierwszy wyciągnął wnioski i oskarżył chłopaka. Później kierował saniami podczas dość awaryjnego lądowania przed domem Jamiego. Jest osłabiony i musi się opierać swoim mieczu by utrzymać równowagę. Podczas ucieczki porusza się z trudem i bardzo wolno. Dołącza do zabawy Jacka i przez jakiś czas trzyma pokrywę na której siedział Zając. Mimo braku sił próbuje chronić będące z nimi dzieci. Jednak kiedy dzieci zmieniają czarny piasek w złoty wszystkie siły do niego wracają, a on sam wzywa dzięki śnieżnym kulą całe armie uzbrojonych jeti. Wskakuję do tunelu Zająca by dołączyć do walki z Pithem, jednak jak nas informuje wziął zły skrót i wyskoczył na innym dachu. Wykorzystuje to jednak by w skoku zniszczyć Koszmar na którym jeździł ich Pan. Mikołaj pierwszy rzuca się i ściera z próbującym umknąć Pithem. Wraz z innymi strażnikami zagania go w ślepy zaułek. Po powrocie Piaska wraz z innymi był bardo szczęśliwy na jego widok i ciepło go powitał.

North

Kiedy Piasek przywraca wiarę dzieci na całym świecie w Strażników, Święty zatrzymuje się obok Jacka. Pyta go o jego środek, a kiedy chłopak odpowiada rzuca mu jego małą figurkę. Chwilkę później dostaje w tył głowy śnieżką od elfa, albo któregoś z bliźniaków. W odwecie atakuje śniegiem Zająca, dołączając do wielkiej wojny na śnieżki. Widząc ucieczkę Pitha przerywają zabawę.Łap go na jeziorze, kiedy to czarny pan odbija się od ciała Northa. Po ataku ząbka drwi nieco ze strachu przeciwnika. Kiedy Jack podejmuje decyzje o zostaniu strażnikiem, North bierze księgę dyktuje chłopakowi przysięgę. W ramach gratulacji składa na obu policzkach tradycyjne rosyjskie pocałunki połączone z tzw. niedźwiedzim uściskiem. Radosne gratulacje przerwa przylot jego już całkowicie sprawnych sań. Mikołaj szybko się na nie wspina i zaprasza wszystkich. Później kieruje saniami podczas lotu prawdopodobnie z powrotem na biegun.

Relacje

Piaskowy Ludek- Piasek

Na ogół wydaję się że obaj strażnicy utrzymują ciepłą relację. North dość szybko odczytuje znaki Pisaka, a ten stara się go uspokoić podczas kłótni. Z pewnością North dobrze znał Piaskowego Ludka co wynika z ego rozmowy z Jackiem po śmierci malutkiego towarzysza.

Święty Mikołaj-0

Zając Wielkanocny- Zając

Ich relacja opiera się głównie na rywalizacji i dogryzaniu sobie. Często się kłócą czyje święto jest ważniejsze, który więcej przygotował itp. Rywalizują nawet o rodzaj transportu. Oboje jednak sobie ufają czy to w walce, czy w życiu codziennym. Kiedy North przyznał, że Wielkanoc jest tym razem ważniejsza, Zając był w szoku, mimo że pierwszy zaznaczył ,,Ten jeden raz". Oboje śmieją się ze swoich żartów i szanują.

Zębowa wróżka- Ząbek

Ta dwójka strażników także ma ciepłą relację. Mikołaj gani kobietę kiedy ta jest zbyt podekscytowana, np. zębami Jacka. Robi wszytko by dzieci dalej w nią wierzyły. Gdy wszyscy byli osłabieni opierał się na niej, i mimo własnej słabości starał się jej pomóc. Ufali sobie w walce i prawdopodobnie byli przyjaciółmi.

Jack Frost

North szybko pokazuje swoją troskliwość wobec Jacka. Pierwszy mu ufa, wspiera. Stara pomóc znaleźć własną drogę. Jest chętny by był jednym ze Strażników. Cieszy się jego towarzystwem. Jednak kiedy Jack dołącza do nich po zniszczonej Wielkanocy, jako pierwszy go oskarża. Zdaje się jednak, że nie wątpi w niego mimo, e przed domem Jamiego zdaje się być zaskoczony jego obecnością. Jest bardzo szczęśliwy kiedy odkrywa, że młody duch ma swojego pierwszego wierzącego.

Pitch-Pan Koszmarów.

North jest początkowo przerażony perspektywą jego powrotu. Uważa go za zagrożenie i z pewnością, nie ufa mu. Walki z nim pokazują jednak, ze nie jest nim przerażony i w sytuacji zwycięskiej dla siebie chętnie drwi z przeciwnika.

Ciekawostki

  • Jego charakterystycznym kolorem jest czerwony.
  • William Joyce kreując postać Mikołaja inspirował się wizerunkiem Sean'a Connery'a jako James'a Bond'a, mówiąc: ,,Nie ma mowy żeby Mikołaj był Mikołajem nie mając do dyspozycji niezwykłych technologii," oraz ,,Zawsze wyobrażałem sobie Sean'a Connery'a jako Świętego Mikołaja. Mikołaj jednak musi mieć w sobie coś z James'a Bond'a."
  • Sanie Northa są zautomatyzowanym pojazdem ciągniętym przez dużego renifera. Artyści zaprojektowali je jako skrzyżowanie śnieżnego motoru i odrzutowca F-14.
  • North zna praktycznie wszystkie błędy językowe, jakie tylko można popełnić. 
  • North twierdzi, że jego sposobem na dowiedzenie się, czy dane dziecko ma być umieszczone na liście ,,Niegrzecznych" bądź ,,Grzecznych", jest zapytanie się o to ich zwierząt.
  • Uwielbia wydźwięk niektórych irlandzkich akcentów, jednak czasami ma problem z ich zrozumieniem i potrzebuje włączonych napisów z dialogami, jeśli ogląda jakiś film. 
  • Jeśli nigdy nie miałby stać się Strażnikiem, to zająłby się ogrodnictwem, architekturą krajobrazu, pracą socjalną, lub też reżyserem filmów fabularnych. Jednak w życiu nie chciałby zostać reżyserem programów telewizyjnych, politykiem, czy też pracować w dziale handlu - te dwie ostatnie opcje są, według jego opinii, zbyt nachalne.
  • Według Patrick'a Hanenberg'a, postać North'a jest znacznie bliższa oczekiwaniom całego świata, niż w wersji amerykańskiej. Niemiecki Ojciec Świąteczny (Knecht Ruprecht) ukaże cię, jeśli nie będziesz się poprawnie zachowywał. Twórcy po prostu odrzucili na bok wersję komercyjną i postanowili ugruntować postać bardziej w oparciu o mitologię.
  • North jest stylizowany na rosyjskiego, karczemnego zbója. Stąd jego czapka w rosyjskim stylu, rosyjski akcent (w oryginale), oraz napisy "Niegrzeczny" i "Ładny" na rękach.
  • North ma w swoim gabinecie afrykańskie maski.
  • W fabryce Northa, w tle - widać obelisk przedstawiający historię bieguna. Mikołaj poskromił Yeti samemu, oswoił je i zatrudnił. 
  • W fabryce u Northa da się widzieć różne rodzaje broni. W tym średniowieczne szpady, kusze, czy włócznie. To właśnie nimi walczą również Yeti. 
  • North, gdy Zając nieoczekiwanie stworzył dziurę - próbuje się ratować i pociąga za sobą Wróżkę. To dlatego wróżka zjeżdża tunelem w dół, pomimo tego, że może przecież latać.
  • Strażnicy mogą spożywać pokarmy i napoje. North oferuje susz i makowca. Piasek wypija parę drinków...
  • W filmie i książce jego miejscem urodzenia jest Rosja podczas gdy według niektórych przekazów Święty Mikołaj urodził się i żył na terenach Azji Mniejszej za czasów Imperium Rzymskiego.

Zobacz też

SM logo
Media:
Strażnicy marzeń
Postacie:
Jack MrózJamie BennettPiaskowy LudekPitchŚwięty MikołajZębowa WróżkaZając WielkanocnySophie BennettSiostra JackaYetiMleczuszkaKapuchaElfy