FANDOM

Łukaszek (ang. Archie) – szop pracz, który nazywał siebie Le' Łucznikiem. To najlepszy przyjaciel Freda. Okradał zwierzęta z Zoo dla własnych korzyści, lecz gdy pingwiny go złapały, skłamał, że rozdaje łupy biedniejszym z parku. Szeregowy był pod jego wielkim wrażeniem i chciał mu oddać swój drogocenny lizak o smaku pomarańczy. Wkrótce pingwiny odkryły jego prawdziwą naturę i sprawiły, że jego kłamstwa się urzeczywistniły. Na koniec pomagał biednym zwierzętom, ale tylko dlatego, że pingwiny go do tego zmuszały.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest on parodią Robin Hooda.
  • W odcinku Impas w tunelu pojawia się szop pracz o praktycznie identycznym wyglądzie jak Łukaszek, jednak tylko wspominał o Łukaszku, którego wspomniał jako Archie[1].
  • Jest przyjacielem Freda, ale wiewiór określił go jako „Ten mały, wredny, wstrętny oszust! I mój najlepszy przyjaciel!”.
  • W odcinku Maska szopa nazwał boksera w TV „Leszczem”. W tym samym odcinku Fred wspomniał, że Łukaszek jest jedynym szopem w parku, co jest sprzeczne z informacją z odcinka Impas w tunelu, gdzie to pojawił się inny szop.
  • Potrafi imitować francuski akcent.
  • Według Szeregowego „był” niesamowity.
  • Jego imię – Łukaszek – zostało prawdopodobnie dane z powodu podobieństwa do wyrazu "łucznik". Angielska wersja – Archie – jest podobna do wyrazu archer, co również oznacza łucznika, którym jest ta postać.
Madagascar logo.png
Media:

Postacie:
Miejsca:
Przedmioty:
  1. Archie to jego oryginalne imię. W 2. i 3. sezonie wiele imion jest wymawianych tak, jak w oryginale.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki